חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

עיצוב חדרי ילדים – עקרונות מנחים, טיפים והאם להיעזר במעצב מקצועי?

חדר הילדים הוא המקום בו הילד חולם חלומות, מארח חברים, לומד, משחק ויוצר עולם משלו- כאן הוא יכול להילחם בפירטים או לחכות לפיית השיניים, שתניח מתנה מתחת לכרית. כהורים, אנחנו משקיעים מאמצים רבים במטרה ליצור עבור הילדים סביבה נעימה ומפנקת. עיצוב חדר הילדים הוא משימה מאתגרת, מכוון שיש צורך לקחת בחשבון מגוון שיקולים: בטיחות, נוחות, פונקציונליות, אסתטיקה, עלות כספית, רצונות של הילד ועוד. הורים רבים שואלים את עצמם – האם נוכל לצלוח את האתגר בכוחות עצמינו, או שכדאי להיעזר במעצב מקצועי? הנה כמה עקרונות מנחים וטיפים אשר יעזרו לכם להתמודד עם האתגר.

בטיחות

שמירה על בטיחות צריכה להיות עקרון מנחה מרכזי בעיצוב חדר הילדים בכל גיל ובעיקר בגיל צעיר. סביבה בטוחה משחררת את ההורים מפחד ומאפשרת לילדים לפעול בה בצורה חופשית יותר. הטיפים הבאים יסייעו לכם ליצור עבור הילדים סביבה בטיחותית:

שימוש בחומרים טבעיים:

מומלץ לבחור רהיטים שעשויים מחומרים טבעיים כגון עץ מלא או במבוק, בהם לא נעשה שימוש בצבעים או בדבקים המכילים חומרים רעילים. חשוב לדעת שברהיטים מעץ תעשייתי נעשה שימוש בדבק בשם פורמאלדהיד, שפולט לחלל החדר גז רעיל אשר ידוע כמסרטן. במידה ואתם בכל זאת מחליטים לרכוש רהיטים מעץ תעשייתי, בדקו שהם עומדים בתו התקן E1 (קובע את הרמה המותרת של פליטת הגז). גם בצביעת הקירות מומלץ לבחור צבעים על בסיס מים אשר אינם רעילים. העיקרון המנחה הוא, שחומרים הנחשבים לידידותיים לסביבה יהיו גם יותר בריאים למשתמש. ככל שגיל הילד צעיר יותר, הוא יהיה רגיש יותר לחומרים רעילים, בעיקר בשלב בו הוא פעוט החוקר את העולם באמצעות הכנסת חפצים לפה.

ריהוט מותאם לגיל הילד:

המיטה חייבת להיות בטיחותית ומותאמת לגילו של הילד. לדוגמה, אם הפעוט למד לטפס על הסורגים של הלול, סימן שצריך להחליף למיטת מעבר או למזרן שמונח על הרצפה.

מניעת תאונות:

על מנת למנוע תאונות וחבלות בדקו שהרהיטים יציבים ובחרו רהיטים בעלי פינות מעוגלות. כמו כן, מומלץ לא לתלות מעל המיטה דברים שעלולים ליפול כגון מדפים או תמונות ולהתקין סורגים על החלונות.

– נסו להמעיט ככל האפשר בשימוש מכשירי חשמל או מכשירים אשר פולטים קרינה בחדר הילדים.

עיצוב חדרים בהתאם לפונקציות שהחדר ממלא

בחירת הריהוט צריכה להיות בהתאם לפונקציות השונות שהחדר ממילא: שינה, אירוח חברים, משחק, לימודים. כאן יש מקום לקחת בחשבון את הצרכים השונים של כל ילד- למשל, האם הוא מרבה לארח חברים או שהוא נוהג לצאת לשחק בחוץ? אם יש בבית 2-3 אחים בגילאים קרובים, ניתן להחליט שבמקום חדר לכל ילד יש חדר שינה שהוא משותף לילדים, וחדר משחקים. במידה ואתם מעצבים חדר ילדים המשלב יחד שינה ומשחק, קחו בחשבון שאלו שתי פונקציות, אשר מצריכות רמה אנרגטית שונה. אזור השינה מצריך אנרגיה רגועה ושקטה ואילו אזור המשחק מתאפיין באנרגיה גבוהה, צבעוניות רבה ועומס גירויים.

באמצעות עיצוב נכון תוכלו ליצור הפרדה לאזורים שונים בתוך החדר, לרכז את אחסון הצעצועים באזור המשחק ולשמור על אזור השינה ללא הרבה גירויים. במידה והילד כבר הולך לבית-הספר, חשוב להשקיע בפינת לימודים נוחה, שכוללת שולחן עבודה, כיסא אורתופדי ותאורה מתאימה. הריהוט בחדר הילדים גם צריך לספק פתרונות אחסון נוחים עבור חפצים שונים – בגדים, מצעים, משחקים, חומרי יצירה, ספרים ועוד. שימו לב שמה נמצא בשימוש יומיומי מאוחסן בגובה שנגיש לילד. על מנת למנוע עומס יתר והצטברות חפצים, מומלץ כל שנה לעבור על המשחקים והבגדים ולבדוק מה אתם רוצים "לשחרר".

בחירת הצבעים

בכל הקשור בעיצוב חדרים הצבעים מהווים גורם משמעותי ביצירת האווירה בחדר. צבעים חמים (אדום, כתום) יוצרים תחושה של שמחת חיים וחום ואילו צבעים קרים (ירוק, כחול) יוצרים תחושה מרגיעה. בחירת הצבעים תעשה לא רק בהתאם לטעם וההעדפה אישית אלא גם בהתאם לאפקט הרגשי שרוצים ליצור. לדוגמה, אם הילד מתאפיין בהרבה אנרגיה של "אש", נוכל להשתמש בצבעים מרגיעים על מנת "לאזן" אותו. לצביעת הקירות נשתמש בגוונים פסטליים, עם אפשרות להוספת מוטיבים בצבעי יסוד חזקים.

מיקום הרהיטים

תורת הפנג שווי קובעת שלמיקום הרהיטים בתוך החדר יש השפעה על הזרימה האנרגטית, ועיצוב נכון יתמוך בהתפתחות הרגשית של הילד. למשל, מומלץ למקם את שולחן העבודה כך שהילד נמצא עם הפנים אל הדלת, מסוגל לראות כאשר מישהו נכנס לחדר וזאת על מנת להעניק לו תחושת "שליטה". ההמלצה לגבי המיטה היא למקם אותה כך שראש הילד יהיה צמוד לקיר בזמן השינה, ולא מתחת לחלון או מול הדלת.

ליצור את החדר שמתאים לילד שלך

כאשר אתם מעצבים את החדר, חשוב שכל הזמן תראו לנגד העיניים את הילד שלכם- את האופי שלו, הרצונות והצרכים שלו, תחומי עניין, העדפות אישיות ועוד. אין עיצוב שנכון לכולם ואל תתפתו ללכת לפי הטרנדים שכרגע באופנה. הפכו את הילד לשותף פעיל בתהליך העיצוב, במידה והגיל מאפשר זאת. אולי הילד צעיר מדי לבחור רהיטים, אך הוא יכול להחליט אלו תמונות הוא רוצה לתלות על הקירות. השותפות בהחלטות יעזור לילד להרגיש "בבית". היות ותחומי העניין משתנים עם הגיל, מומלץ שהריהוט יהיה בעיצוב פשוט שמתאים למגוון גילאים, ואת ה"אופי" תעניקו באמצעות הפריטים הקטנים- פוסטרים, מוביילים, מנורת שולחן ועוד.

האם להיעזר במעצב מקצועי?

עיצוב חדרים לילדים היא משימה מורכבת, שניתן להתמודד אתה בכמה דרכים: ישנן חברות המתמחות ביצירת מראה כולל לחדר, אשר עוצב על ידי מעצב מומחה – כמו זו למשל. יחד עם זאת, במידה ואין לכם תקציב ניתן גם לעצב לבד ולחקור את הנושא באינטרנט לפני שתרכשו חפצים שלא יתאימו. היתרון בבחירות מקצועיות, עם מעצב היא האפשרות להתאים את הידע התאורטי לבית ולילד הספציפי שלכם.

מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה