חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

לשמור על הזוהר בהריון

עור הפנים והגוף בהריון

תקופת ההיריון מתאפיינת בשינויים הורמונליים המשפיעים על עור הפנים והגוף כשאת בהריון.
כך תטפלי בפיגמנטציה, באקנה וברגישות וגם תתפנקי קצת.

תקופת ההיריון נראית כמו שעתה היפה של כל אישה: הבטן המתעגלת, עור הפנים הזוהר והמחשבות על העובר שבדרך. אולם ברוב המקרים, בהריון מופיעות גם כמה בעיות טורדניות במיוחד. השינויים ההורמונליים והפיזיים שחלים בגוף האישה חריפים מאוד, ומשפיעים בין היתר על הפנים, הגוף והשיער.

אף שרוב התופעות חולפות עם תום ההיריון, ישנן תופעות שמפריעות במיוחד וקשה להעלימן. אחת הבעיות הנפוצות היא אלרגיה, המתאפיינת בעור יבש ואדמומי, או אקנה המתפרץ בתקופת ההיריון. עוד בעיות הן פצעונים דמויי חררה, פיגמנטציה, גירויים שונים ועוד. שגרת טיפוח נכונה וטיפול מתאים יכולים למנוע את רוב התופעות.

* פיגמנטציה: השינויים ההורמונליים בהריון מגבירים את הנטייה לפיגמנטציה ולהופעת כתמי עור חומים על הפנים. התופעה נגרמת על ידי ייצור יתר של מלנין בגלל הכמויות הגדולות של אסטרוגן ופרוגסטרון המציפות את הגוף במהלך ההיריון. כדאי להימנע מיציאה לשמש, אך שימו לב שכ-85% מכתמי העור נגרמים דווקא מקרני ה-UVA שמגיעים דרך החלונות או מהמנורות. לכן מומלץ להשתמש בתכשירי הגנה כל השנה, ובהיריון – להקפיד ולהשתמש בתכשירים עם הגנה פיזיקלית עם אפקט המראה, שבה קרני השמש מוחזרות ואינן חודרות לעור. מומלץ להשתמש ב- BB cream של סבוקלם שהוא גם מייק אפ עם כיסוי מושלם, לחות והגנה רחבה מהשמש UVA+ UVBאו בטריפל של סבוקלם שהינו דמי מייק אפ, לחות והגנה רחבה מהשמש UVA+UVB

* סימני מתיחה: סימני ההתרחבות או ה"פיצוצים" בעור הן אחת התופעות הנפוצות ביותר בהיריון, והם מופיעים בגלל השינויים ברקמת החיבור על רקע הצמיחה המהירה של העור. מתיחת העור גורמת לפגיעה בסיבי הקולגן והאלסטין שאחראים לחוזק ולגמישות העור. ברגע שסימני המתיחה מופיעים, כמעט אי אפשר לטפל בהם, ולכן חשוב במיוחד להקפיד על טיפול מונע. כדאי להשתמש מדי יום בקרם לחות לגוף, ולעסות את האזורים העלולים לסבול מהופעת הסימנים.

* אקנה: במהלך ההיריון עלולה להתגבר תופעת האקנה, בגלל ייצור יתר של שומן בבלוטות העור. נוסף על כך מופיעות אדמומיות וסבוריאה. כדי לטפל בתופעות האלה עלינו לעזור לגוף לאזן את הפרשת הסבום – שכבת ההגנה והלחות הטבעית שהעור מייצר – באמצעות תזונה נכונה הכוללת ירקות לא מבושלים, חלבונים רזים ושומנים צמחיים איכותיים. כדאי להימנע לגמרי מצריכת שמנים שעברו הידרוגנציה (כמו מרגרינה), המצויים בעוגות ובמאפים קנויים. כמו כן, כדאי להשתמש בתכשירי לחות שיודעים לאזן את הפרשת הסבום, כמו קרם הלחות של סבוקלם המרגיע את תופעות העור ומקטין את רגישויות העור. כדי להימנע מאקנה במהלך ההיריון חשוב גם להקפיד על שתייה מספקת של מים מדי יום, והימנעות משתיית משקאות ממותקים ומוגזים. במקרים של פצעים קיימים אנו ממליצים על סבוקלם ZitOut מסכה לטיפול מהיר באקנה לסיוע במניעת הופעת פצעונים חדשים.

* נשירת שיער: במהלך ההיריון נהנות רבות מהנשים ממראה שיער בריא ומלא ברק, כיוון שהעלייה בכמות האסטרוגן והפרוגסטרון מחזקת את צמיחת השיער ומגבירה אותה. עם זאת, כמה חודשים אחרי הלידה רבות סובלות מנשירת השיער. כדי לשמור על שיער מטופל, השתמשו במברשת עדינה, הימנעו מסירוק שיער רטוב והשתמשו בשמפו עדין כמו שמפו סרפד רוזמרין טבעי, הפועל לחיזוק שורשי השיער. רצוי לצמצם ככל האפשר את השימוש בפן, או להשתמש בקרם לחות שישמור על חוזק השערה.

* עקצוץ וגירוד: נשים רבות סובלות במהלך ההיריון מגרד ואדמומיות באיזורים שונים של הגוף, בדרך כלל החל מהשליש השני של ההיריון. העקצוץ והגירוד אמורים לחלוף לחלוטין לאחר הלידה. כדי להרגיע את העור כדאי להשתמש בקרם גוף מרגיע של סבוקלם, המותאם לעור רגיש.

* רגישות בעור: גוף האישה כולו ועור הפנים בפרט הופכים במהלך ההיריון לרגישים במיוחד. כיוון שהעור סופג את התכשירים שאת מורחת עליו, חשוב להשתמש בתכשירים המותאמים לעור רגיש. רוב התכשירים בשוק הם היפואלרגניים, אך בהיריון כדאי לבדוק שהתכשירים עברו בדיקת רגישות מחמירה יותר, ולוודא שהתכשירים אינם מכילים רטינול, או SLS.

* כמו כן, אסור להשתמש במכשור חשמלי קוסמטי כמו לייזר, אפילציה או מכשיר להחדרת לחות.

זכרו: גם התופעות הכי לא נעימות הן זמניות בלבד. נצלו את מהלך ההיריון כדי להתפנק בטיפולים שונים, שגם ישמרו על מראיכן וגם על מצב הרוח.

 

 

מאת: הרמן וויס, רוקח מומחה בדרמו-קוסמטיקה ויועץ מקצועי למותג SeboCalm

עור הפנים בזמן הריון
מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה