חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

כיצד להפסיק לעשן בתקופת ההריון?

נזקי עישון לעובר המתפתח בתוכך- כיצד להפסיק לעשן בהריון?

עישון ידוע בתור אחד ההרגלים ההרסניים והמזיקים ביותר לגופנו. העישון גורם לסוגים שונים של נזקים לגוף שהידוע בהם הוא סרטן הריאות אך בנוסף ישנם גם נזקים ללב, סיכון גבוה יותר לשבץ, פיתוח מחלות של דרכי הנשימה כגון אסטמה ועוד. המצב הגופני בו נגרם נזק לא רק לאדם אחד אלא לשניים (כשלא לוקחים בחשבון את המעשנים הפסיביים הניזוקים בכל מקרה כאשר הם נמצאים בסביבתו של מעשן) הוא הריון.
הריון הוא מצב גופני יוצא דופן בו על האישה לקחת בחשבון לא רק את בריאותה שלה אלא גם את בריאותו של העובר המתפתח בתוכה. התפתחותם של חיים נוספים בתוכך גורם לך בודאי לקחת את התוספים הנדרשים כמו חומצה פולית לפני ההריון או ברזל ולאכול בריא יותר. עישון נמצא כגורם הנשלט המשמעותי ביותר להפרעות במהלך ההריון ולפגיעה בהתפתחות העובר.

נזקים שיכולים להגרם כתוצאה מהבחירה לעשן בהריון

הנזקים העשויים להגרם כתוצאה מעישון בתקופת ההריון הם רבים הן לאישה והן לעובר. נמצא כי ההסתברות ללידת עובר נמוך משקל גבוהה באופן משמעותי כאשר נכנס גורם העישון ולא רק בשל לידה מוקדמת. בנוסף, גם לידה לפני הזמן שכיחה יותר אצל נשים מעשנות וכן תמותת תינוקות בזמן ההריון או לידה של תינוק מת. השכיחות לתמותת תינוקות אצל נשים מעשנות גבוהה פי 1.5 מאשר אצל נשים שאינן מעשנות. בנוסף, כיוון שלזרם הדם של העובר מגיעים חומרים רעילים כמו פחמן חד חמצני וניקוטין הדבר עלול לגרום למומים מולדים או למחלות שמתפתחות לאחר לידת התינוק כגון אסטמה. נמצא גם כי מקרי מוות בעריסה שכיחים יותר בקרב תינוקות שאימן עישנה בזמן ההריון מאשר אצל תינוקות שאימן לא עישנה.

יש מה לעשות

נשים רבות יודו כי היו מעוניינות מאוד להפסיק לפחות לזמן ההריון את העישון אך לא יודעות כיצד לעשות זאת. ראשית, יש להבין כי אין שחור או לבן- להפסיק לחלוטין את העישון או להמשיך בדיוק כפי שהתרגלת. יש גם אמצע- כל סיגריה שתפחיתי תוריד את הסיכון לגרימת נזק לעובר או שהנזק שיגרם יהיה נמוך יותר מאשר אם כמות הסיגריות היתה נשארת בעינה. שנית, היום קיים מגוון רחב של שיטות וגורמים בהם ניתן להעזר. העזרה יכולה לכוון לפן הפיזי או הרגשי, בטיפול יחידני או קבוצתי, בטיפול עצמי או בטיפול על ידי גורם מטפל. כל אחת יכולה לבחור את השיטה ואף לשלב בין מספר שיטות. כל שנותר הוא לעשות את הצעד הראשון ולרצות לשנות, לפחות באופן זמני, את המצב. מכאן כל האפשרויות פתוחות.

דרכים להפסקת העישון בהריון

ישנן דרכים שונות להפסקת ההריון כאשר ניתן לגשת למקום שיכין עבורך תכנית עבודה שתשלב מספר שיטות המתאימות לך ביותר. מלבד שיטות הטיפול המסורתיות יותר כמו טיפול קבוצתי, או תרופות סבתא כגון ג'ינג'ר או קמומיל שאמורים להרגיע את הגוף ולהפחית את הרצון בסיגריה ישנן שיטות נוספות: טיפול באמצעות לייזר- כן, הלייזר הגיע גם לכאן. קרני הלייזר מכוונות לאזורים מסויימים בגוף כאשר האנרגיה שלהם אמורה להביא להפחתת הצורך בסיגריה גם בשל העלאת רמת האנדורפינים המסייעת להתמודד טוב יותר עם תסמיני הגמילה. שיטה נוספת היא דיקור סיני אשר עובדת על עקרונות דומים כמו הטיפול בלייזר. שיטות נוספות הן טיפול בעזרת היפנוזה. ההיפנוזה פונה הישר אל התת מודע ומאפשרת להתגבר על מחסומים ומנגנוני הגנה המקשים על תהליך הגמילה. מומלץ לשלב עם כל השיטות גם את האלמנט הקבוצתי, במיוחד קבוצה של נשים בהריון הנמצאות במצב דומה לשלך ומתמודדות עם קשיים דומים. הן יוכלו להיות עבורך אוזן קשבת ויסייעו לך להתמודד עם הקשיים מן "השדה" ולא מן "המעבדה".

להפסיק לעשן
מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה