חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תינוק ישן
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

שכחת ילדים ברכב כל מה שצריך לדעת כדי להימנע

לנו זה לא יקרה" – בטוחים?

כשמדברים עם הורים על שכחת ילדים ברכב, לרוב שומעים מהם את אותו המשפט: "לי זה לא יקרה". הורים יקרים, זה יכול לקרות לכל אחד!

כשמבזקי החדשות נפתחים בידיעה שילד נשכח באוטו, כולנו מרגישים רע, אבל שנייה אחרי זה אנחנו מתחילים עם הסטיגמות: "בטח הורים חסרי אחריות", "בטח אחד ההורים ענה לשיחת טלפון ויצא מהרכב בלי לשים לב"…ועוד ועוד.
הנתונים מוכיחים שהורים ששוכחים את הילדים ברגע של היסח דעת – מגיעים מכל המגזרים ומכל רחבי הארץ.
בסופו של דבר שכחת ילדים ברכב יכולה לקרות לכל אחד. היא מתרחשת לרוב בעת חריגה מהשגרה ומושפעת מעייפות והסחת דעת. על המבוגר משתלט “נהג אוטומטי”, הגורם לו להמשיך בשגרת היום בלי מודעות לכך שהילד נשאר ברכב.

מה אומרים הנתונים של ארגון בטרם בכל הקשור לשכחת ילדים ברכב בעשור האחרון?

לפי ארגון בטרם, בעשור האחרון נשכחו או ננעלו ברכב קרוב ל-1000 ילדים, (וזה לא כולל מקרים שההורה הצליח להיזכר בילד הלכוד ולחלץ אותו בחיים – מבלי לדווח לרשויות) ומעל 50 משפחות אבדו את היקר להם מכול!
כל המקרים הנ״ל פגעו במשפחות בכל הארץ, משפחות עשירות ועניות, חילוניות ודתיות, מכל המגזרים
.לכן המסקנה היא אחת: כדי לשמור על החיים של הילדים שלנו – צריך להשתחרר מהמחשבה שאנחנו חסינים ולהתמגן עוד היום כדי שהנורא מכל לא יקרה.

איזה שיטה לזכירת הילד אנחנו ממליצים

הכפתור בייבי היינה מערכת טכנולוגית בפיתוח ישראלי של חברת קוברה הישראלית (נוסדה ב-1990 ומשמשת כיבואנית ויצרנית מוצרי מיגון, מולטימדיה, נוחות ובטיחות לרכב ומתקינת הבית של חברת דלק מוטורס, לובינסקי וקרסו מוטורס) מערכת הכפתור בייבי פותחה במטרה למזער את התופעה הגוברת של שכחת הילדים ברכב ולסייע להורה הנהג להצלתם באופן מידי. המערכת הייחודית בעולם מתבססת על כרית עם 8 חיישני משקל וטכנולוגיות eCall המקושרת למוקד חירום אנושי המספק מענה כולל ומידי 24/7 וכל אלה ניתנים לחיווי באפליקציית הכפתור. הטכנולוגיה מופעלת בכל כניסה ויציאה מהרכב באופן עצמאי וללא צורך בהתערבות אדם.

איך עובדת המערכת
ברגע שההורה מושיב את הפעוט בכיסא הבטיחות, מערכת הכפתור בייבי נדרכת ומזהה הושבה. אחרי שהרכב הגיע ליעדו והנהג מכבה את המנוע – המערכת מושכת את תשומת ליבו של הנהג באמצעות התרעה של 30 שניות באמצעי קולי וויזואלי על ידי הבהוב המערכת. במידה והילד לא הורד מכיסא הבטיחות במשך 2 דקות מכיבוי המנוע, מופעלת התראת חירום במוקד האנושי ומתחיל ניהול אירוע חירום המתנהל במקביל בשני אופנים- ע"י שליחת התראת טקסט לשני ההורים במקביל ושיחה מתפרצת לחלל הרכב על מנת להבין מי נמצא בתוך הרכב. במידה וחלילה ילד נשכח וההורה לא זמין או לא קרוב לרכב אנחנו שולחים במיידי את כוחות ההצלה לרכב ע"י מתן מיקום מדויק של הרכב."

״המספרים בלתי נתפסים״ – אומרת לי-חן שמואלוב מנכ"לית הכפתור

"רק בשנתיים האחרונות הצלנו מעל 20  תינוקות על ידי המערכת. זה המון. אנשים אומרים שלהם זה לא יקרה, וזה עדיין יכול לקרות לכולם. מוקד הכפתור מטפל ומתפעל מאות מקרי חירום בחודש. 
יש בחברה עשרות אנשים שהתפקיד שלהם הוא להיות עם היד על הדופק כדי להקפיץ את כולם, כי אם יש ספק – אין ספק. הסטטיסטיקה לא טובה גם בקרב אלה שיש להם מודעות לנושא", היא מוסיפה.מעבר לכך שמדובר בפיתוח ישראלי חדשני, זוהי המערכת היחידה בעולם שמחוברת למוקד אנושי הפועל 24/7. העובדה שזו מערכת שפועלת באופן עצמאי לחלוטין, מבלי צורך במגע יד אדם הופכת את המערכת הזאת לרשת בטיחות מושלמת לכל הורה בישראל.

לאחרונה חברת הכפתור בשיתוף חברת האם קוברה השיקה פתרון טכנולוגי מיוחד להורה הנוהג ברכב…  BabyCam , מצלמה שיושבת בתוך הרכב ומנטרת כל מה שקורה במושב האחורי ואת כל המידע הזה הנהג רואה מסך קטן שיושב מולו על הדשבורד של הרכב  ומאפשר לכל נהג/ הורה שנוהג ברכב להסתכל על כל מה שקורה במושב האחורי וזאת בלי להסתכן בלסובב את ראשו במיוחד בנהיגה בכבישים ראשיים.

מערכת הכפתור בייבי פותחה במטרה להתאים לדרישת התקן למניעת שכחת ילדים ברכב פרטי שנקבע ע”י מכון התקנים הישראלי

 ״החל ממרץ 2022 מחויב כל מי שמסיע ילדים מתחת לגיל 4 להתקין ברכב מערכת חכמה למניעת שכחת ילדים. בהתאם לתקנה, על אריזת המוצר חייב להיות סימון כי המערכת עומדת בדרישות תקנת התעבורה 83ד. בנוסף, מערכות מקוריות שהותקנו על ידי יצרן הרכב בקו הייצור של הרכב בלבד, תירשמנה ברישיון הרכב״

לקבלת הטבה מחברת הכפתור לחצי כאן

 

מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה