חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

משלוח מנות- מה עושים עם כל המתוקים האלה???

הקניית הרגלי אכילה לילדים ופעוטות. והפעם – משלוחי מנות!

שאלה-

אני אמא לילד בן ארבע שמודאגת מכל הממתקים שעומדים להיכנס הביתה עם משלוחי המנות של פורים. אם זה לא מספיק מה שהוא תמיד מביא מהגן, אז גם הסבא והסבתא דואגים לא לפספס הזדמנות לפנק ומוסיפים עוד ועוד..

מה עושים ואיך מתמודדים עם כל הממתקים האלה בלי לריב עם הילד??

Mixed colorful fruit bonbon close up

רותי עונה-

בעוד שבוע יגיעו משלוחי המנות ובכל בית בישראל (כמעט) יושמעו אנחות האמהות (והאבות) : "מי צריך את כל הממתקים האלה"..

אז תגידו, לא נורא..פורים זה פעם בשנה?

נכון, אבל בואו נודה, זה רק עוד יום מבין המוני הימים והתרוצים האחרים שהילדים מוצאים לאכילת ממתקים במשך השנה.

מילא אם היו מקבלים ממתק אחד, אבל הרי משלוחי המנות של היום הם תחרות על מי ישים יותר ממתקים וכך קורה שהילד מגיע מהגן עם ממתקים שיכולים להספיק לתקופה ארוכה.

אז מה עושים?

* לפני הכל קונים את המצרכים קרוב ככל האפשר למועד הכנת המשלוח כדי שלא ישהו זמן רב מידיי בבית והילד יחשף אליהם וכמובן ירצה לאכול מהם.

* סכמו עם הילד מראש שלא אוכלים את כל המשלוח מנות ביום אחד והראו לו היכן שמים את מה שנשאר לימים הבאים. הכנה מראש יכולה לעזור לילד להיפרד מהמשלוח יותר בקלות ביום שקיבל אותו.

* ידעתם שבשום מקום לא כתוב שמשלוח מנות חייב להיות מורכב מממתקים? אפשר בהחלט לשים בו גם מאכלים קצת יותר בריאים כמו פירות יבשים למשל (תלוי בגיל הילד כמובן) וכמובן "הפתעה" שאיננה אוכל. ילדים עשויים ליהנות ממנה יותר מעוד חטיף או ממתק נוסף.

* אם הסבא והסבתא רוצים גם להביא משלוחי מנות לנכדים, אל תיקחו מהם את התענוג לפנק במסורת החג, אבל הנחו אותם להביא אריזה כמו של משלוח מנות אבל בפנים לשים הפתעה גדולה וממתק סמלי או להביא משלוח מנות מאוד גדול אבל שיכיל רק סוג אחד של ממתק. ככל שיהיה גיוון גדול יותר של ממתקים בבית הילדים (וגם אנחנו..) נרצה "לטעום קצת מכל אחד".. כשהשפע ממתקים הוא מאותו הסוג, השעמום עוזר לשלוט בכמות.

* והכי חשוב!! אם בכל זאת ולמרות הכל הבית התמלא בממתקים, אל תהפכו את הממתקים לסיבה לרוגז ולכעס. אם הילד ביקש יותר מידיי ממתקים ביום אחד, ענו לו בשלווה: "מתוק שלי, זה לא בריא כ"כ הרבה ממתקים ביום אחד, מחר יש יום חדש ותוכל לאכול עוד.." בתשובה שכזאת, גם תשמרו על אחריותכם ההורית בלדאוג לבריאותו הפיזית של הילד בכך שתמנעו ממנו הרבה מידיי ממתקים ביום אחד, אך גם תשמרו על בריאותו הנפשית בכך שלא תעבירו לו מסר שממתקים זה דבר נורא ושאתם מאוד כועסים אם הוא אוכל הרבה מהם, וכך יחוש רגשות אשמה בכל פעם שיאכל ממתקים. ובואו נודה, אם נרצה או לא..זה יקרה כנראה עוד כמה וכמה פעמים בחיו..(:

* ולא פחות חשוב..תזכרו ששפע הממתקים "מסוכן" גם לנו.. אל תשאירו את המשלוח מנות חשוף ומגרה על השולחן. רחוק מהעין- רחוק מהלב…לא ראיתם- לא התפתיתם..

ועוד טיפ קטן לנו ההורים-

אם אתם מתכוונים למלא את כל מצוות החג ולשתות "עד לא ידע"..זיכרו שאלכוהול מכיל לא מעט קלוריות ללא ערכים תזונתיים מזינים באמת..אמנם שתייה מתונה של אלכוהול נמצאה בעלת יתרונות בריאותיים (עד מנה אלכוהול ביום לנשים ועד 2 מנות ביום לגברים), אולם לשתייה מרובה קיימים סיכונים רבים.

חג שמח!

שלכם-

רותי אבירי

דיאטנית (ילדים) רגועה להורים מודאגים.

052-8556361

לדף הפייסבוק של רותי אבירי

רוצים לשמוע עוד על תוכניות היעוץ של רותי?

לשליחת שאלה בנושא הקניית הרגלי אכילה לילדים ופעוטות

מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה