חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

מה הבכי של התינוק אומר לך

הבכי של התינוק שלך אומר הרבה

בכי הוא כלי לתקשורת, בכי הוא כלי להגיד "אני צריך"…

אני צריך לאכול

אני צריך לישון

אני צריך להתפנות

אני צריך עזרה כי כואב לי

וכשלוקחים את הבכי עוד קצת קדימה אז…

אני צריך שיראו אותי

אני צריך להרגיש שייך

אני צריך עצמאות

אני צריך נוכחות

בכי הוא כלי – לצורך שיקבל מענה לכל אורך החיים.

הגוף שלנו בנוי ממערכות ומאיברים כשבכל רגע נתון יש מעבר של מסרים עצביים והורמונאליים ממערכת העצבים ההיקפית למוח. כל הצרכים שלנו, גם הפיסיים וגם הרגשיים, נבנים באופן הדרגתי.

כך שהגוף מרגיש רעב או עייפות או צורך אחר מספר דקות ואפילו עד שעה לפני שהתינוק או הילד בוכה.

כשהתינוק שלך בוכה משמעות הדבר שהצורך חייב לקבל מענה עכשיו SOS מצב חירום. ובמצב הזה, יש שחרור של הורמון שנקרא אדרנלין ולאורך הרבה זמן, הורמון נוסף שנקרא קורטיזול.

כך למשל אם אנחנו או התינוק שלנו "אוגרים עצב", יופרש אדרנלין לאורך הרבה זמן שיוביל להפרשה של קורטיזול שברמות גבוהות מחליש מערכת חיסונית, מעכב במערכת העיכול, בצמיחה ובגדילה.

ולכן מאוד חשוב לתת מענה הרבה לפני המצב הזה, גם לצרכים פיזיים וגם לצרכים רגשיים.

הבכי ומה שקודם לו (קיטורים, חוסר סבלנות, ניג'סיות) מעידים על סימנים מאוחרים של הצורך וזה אומר שכ-40 דקות בממוצע לפני זה, היו הסימנים המוקדמים.

לכל תינוק יש את הבכי ואת הסימנים המוקדמים המיוחדים שלו ואת הסימנים והבכי המדויקים של התינוק שלך, תוכלי ללמוד באמצעות תצפית מדעית איכותית על התינוק, התבוננות מתוך הקשבה ולא מתוך ציפייה או פרשנות כשהמטרה בתצפית היא לגלות את הסימנים המוקדמים (וגם הבכי) כדי לא להגיע לשלב ה SOS של התינוק או הילד ולתת מענה מדויק העוזר ליצור:

שינה איכותית

עיכול טוב יותר

כישורי שפה

תהליך נכון של מודעות גופנית

הקניית הרגלים

בטחון עצמי גבוה

הערכה עצמית גבוהה

גם כשמגיעים לבכי אז מאוד חשוב לתת מענה אמפאטי, מכיל ועד כמה שניתן שליו, כדי להוריד את רמות האדרנלין ולבדוק מה התינוק זקוק לו באותו הרגע.

לכל תינוק שהוא יחיד ומיוחד יהיו קולות אחרים וטונים אחרים כי כל תינוק בדיוק כמו כל אדם הוא יחיד ומיוחד, אבל ישנם מאפיינים שונים לסימנים מאוחרים של התינוק שלך שעשויים לאפיין הרבה תינוקות ועשויים להופיע גם עכשיו אצל התינוק שלך,

אז אם התינוק שלך:

1. בוכה בטונים מאוד גבוהים – כנראה כואב לו! כאב בבטן – קשיי עיכול או מזון פחות מתאים, ריפלוקס – כאב כתוצאה מצרבת; כאב ברגל, כאב ביד, עקיצה, חוט שנתקע

2. אם התינוק שלך בוכה בכי גבוה, דק וחולף – יש מצב שהוא צריך פיפי!!! כמו זעקה קלה כזו, פתחי עכשיו את החיתול וראו את הפלא :) מאוד מומלץ גם להוסיף איזו מילה רלוונטית כדי לחזק את הקשר והתקשורת ביניכם!

3. אם התינוק שלך בוכה בכי בקולות גבוהים אך מתארכים – הוא כנראה עייף. דמייני כמו פיהוק מתוך בכי. ככה. בדיוק.

שימי לב – הרדמה בסימנים האלה, שאלה סימני עייפות מאוחרים תגרור כנראה שינה עם נוכחות של אדרנלין, מומלץ ממש ממש להרדים הרבה הרבה לפני! בסימנים המוקדמים של התינוק שלך!

4. אם התינוק שלך בוכה בכי בקולות נמוכים עם הוצאת לשון ישרה – יכול להיות שיש לו גרעפס תקוע או פליטה. דמייני שמשהו נתקע לך בגרון, נכון שתעשי קחחח, קחחח, קחחח כדי להוציא? ככה גם התינוק שלך!

5. אם התינוק שלך בוכה בכי שמתחיל בקולות התנשפות, לעיתים נשמע יניקה או מציצה ועובר לטונים מאוד גבוהים אם לא מקבל מענה – התינוק שלך רעב!

רעב מתפרש במוח של התינוק ככאב, והכאב הזה מורגש באזור של הבטן ולכן תינוק רעב הינו תינוק שכואבת לו הבטן. ונכון, אם עולה לך המחשבה שגם בגזים יש כאבי בטן וגם ברעב – זה נכון! יש בלבול מאוד גדול בין סימנים לגזים לבין סימני רעב. בהרבה מהמקרים מפרשים את הכאב כגזים כשמה שהתינוק בפועל צריך – זה אוכל! והוא פשוט רעב!

אגב מאוד מאוד חשוב גם כאן להאכיל את התינוק בסימני רעב מוקדמים ולא מאוחרים כי אז העיכול שלו יהיה יעיל יותר ואפקטיבי יותר והוא יסבול מפחות גזים, גרעפסים ופליטות.

6. אם התינוק שלך בוכה בכי גרוני כאילו מתאמץ – יש לו קקי! ולפעמים זה מלווה בכאב או באי נוחות במיוחד כשהתינוק שלך עושה את זה בשכיבה, כי האמת שזה מנוגד לכוח הגרביטציה ולכן לוקח לקקי לעיתים המון זמן לצאת. החזקה נכונה במנח כריעה, כזה שהרגליים של התינוק מקופלות קצת – כמו בסלקל/טרמפולינה או בהחזקה יזומה יאפשר התרוקנות קלה יותר.

*הכותבת לריסה גינת, אמא לאביגיל ונעמי, הבעלים והמייסדת של SmallTalk – אקדמיה ארצית להנחיית הורים

——————————-

כחברה במועדון "צעדים ראשונים" את מוזמנת להירשם ב-100% לתוכנית המיוחדת – שישה גוונים של בכי. בתוכנית תוכלי לקבל המון מידע על בכי, זיהוי סימנים מוקדמים למענה נכון, מה עושים עם גזים, תגלי כלי תקשורת נהדר ומרגש עם התינוק שלך ועוד מלא תכנים. להרשמה לתוכנית שישה גוונים של בכי – לחצי כאן

מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה