חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

המדריך למעבר למיטת מעבר

מיטת מעבר- מתי נכון ואיך?

"היי אני כבר לא תינוק אני ילד שעומד לבד, יושב לבד ואוכל לבד."

מה הוא יוכל לצאת מהמיטה לבד? הוא יטייל בבית בלעדינו?

הפרידה ממיטת התינוק למיטת מעבר היא בלתי נמנעת, הורים רבים חוששים ולכן חשוב

מאוד לעשות את המעבר בזמן הנכון ובצורה נכונה. איך עושים את זה?

קבלו את הטיפים של לילות קסומים למעבר קסום למיטת מעבר.

תינוק נולד חסר אונים ואנו ההורים דואגים לכל צרכיו. מחודש לחודש הוא מתפתח והופך מתינוק קטן וחסר אונים לאדם בעל יכולות שונות. החזון שלנו כהורים זה לתת לילדים שלנו כלים אשר יתרמו לילדינו, חשוב מאוד שבכל שלב בדרך לעצמאות של ילדנו נהיה מאוד ערניים לסכנות האורבות ונשמור מפניהן ובד בבד נעזור להם להתנסות בהדרגה ובהדרכה קרובה. מעבר למיטת מעבר יכול להיות בהחלט סימן דרך בחייו של הפעוט שלכם, המעבר ממיטת התינוק המסורגת למיטה שמאפשרת עלייה וירידה עצמאית יכול בהחלט לתרום לדימוי העצמי של הפעוט ולתת לו תחושה שהוא יכול ומסוגל לעשות דברים לבדו וע"י כך לעודד אותו לעצמאות ולחזק את תחושת המסוגלות שלו. המעבר מתבצע בין גיל שנה וחצי לגיל שלוש לפי החלטת ההורים.

התבוננות:

התבוננות על הילד – בכל דבר אשר נוגע להתפתחות שלו ודורש מעורבות מההורים חשוב מאוד להתבונן בילד ולבחון האם זה הזמן המתאים באמת לשינוי. על מנת לא לעשות שינויים בעקבות הסביבה אלא להבין את הצורך של הפעוט חשוב מאוד להתחבר לילד שלנו ולשים לב לדברים הבאים: האם מיטת התינוק הפכה להיות מסוכנת עבורו? האם הפעוט כבר מגלה עצמאות והולך בצורה יציבה לחלוטין? מסוגל לרדת מדרגה? האם הפעוט מגלה רצון בעצמאות מסוג זה? במידה ועניתם על השאלות בחיוב כנראה שהגיע הזמן לעבור למיטת מעבר.

תיאום צפיות וטיווח מציאות:

"היום אתה מקבל מיטה חדשה שמתאימה לילדים גדולים"

תיאום ציפיות עם הפעוט מכין אותו לבאות ומאפשר לו להתכונן לשינוי, מעבר לכך תיאום הציפיות מעניק לפעוט תחושת ביטחון שביחד עם הידיעה עוזרים לפעוט לעבור את השינוי באופן נעים.
חשוב שתהיו בהירים במסר המועבר, נחושים בעשייה ובשמירה על גבולות ברורים. נחישות ועקביות יסייעו לילד להבין כיצד הוא אמור להתנהג ברגע שאתם מניחים אותו במיטה.

תרומה ומועילות:

כדי לחזק את תחושת השייכות של הפעוט עלינו לתת לו להרגיש שהוא תורם ומועיל למשפחה ולכך אפשר לנצל את הרכבת המיטה ולתת לפעוט לעזור בהרכבת המיטה לדוגמה: ניתן לאפשר לו להוריד את הניילון ולזרוק את האריזה, לתת לו לבחור את המצעים עם דמיות שהוא אוהב ואפילו לאפשר לו לעזור לסדר את המצעים על המיטה. מומלץ מאוד לאפשר לו להיות בחדר בזמן הרכבת המיטה.

שמרו על רוטינת ערב קבועה

פעוטות זקוקים לסדר יום כדי לדעת למה לצפות, שמירה על רוטינת ערב קבועה תרמז לפעוט על הבאות. רוטינת ערב צריכה להתאים לשגרת החיים שלכם ולכן חשוב מאוד לבנות את הרוטינה בצורה שבה כל אחד מבני הבית יהיה זמין לתפקיד שלו. נקודה חשובה נוספת בבניית הרוטינה היא לקחת בחשבון שהפעוט יקבל את ארוחת הערב לפני טקס השינה על מנת שהוא לא יקשר בין אוכל לשינה, במיוחד במידה והפעוט מקבל השלמת ארוחה בבקבוק.

טקס שינה – חשוב מאוד לבצע טקס שינה שתפקידו להוריד הילוך מהיום ולעשות הפרדה בין היום ללילה. חשוב מאוד שטקס השינה יעשה באור על מנת שהפעוט יבחין בין טקס השינה לבין תהליך ההרדמה. הטקס יכול לכולל שיר, חרוז או סיפור. חשוב מאוד להיות פנויים לפעוט ולהפוך את הטקס לזמן איכות עבורכם.

תהליך ההרדמה – במידה ולפעוט יש הרגלי שינה טובים אך הוא יוצא מהמיטה אחרי שהכנסתם אותו אליה צריך להחזיר אותו למיטה בלי לצחוק ובלי לתת תשומת לב יתרה (למרות שזה ממש חמוד לראות את התינוק שלכם יוצא מהמיטה). במידה והפעוט אינו יודע להירדם באופן עצמאי למדו אותו בהדרגה תחילה שבו על כיסא ליד מיטתו ולטפו אותו, אחרי מספר ימים שבהם הוא התרגל למיטה נתקו את המגע, ככול שהימים עוברים התרחקו ממיטתו עד שבשלב האחרון תצאו החוצה מיד אחרי טקס השינה.

הימנעו ממאבקי כוח – כשאתם מנהלים מאבק כוח עם ילדכם חשוב לו לנצח לפחות כמו שלכם חשוב, מאבקי כוח גורמים לילדים לתסכול רב כאשר הם לא מנצחים בהם וזה עלול לייאש אותם. לכן ברגע שהילד יוצא מהמיטה הסבירו לו שכרגע הולכים לישון במיטה בצורה נעימה, השתדלו לא לשדר כעס ותסכול אלא החזירו אותו למיטה ללא כל התייחסות. תוכלו לעשות את זה אם תשאירו במודעות שלכם מה היא ההשפעה של מאבק כוח על ילדכם. אם לא תכנסו למאבק לא תצטרכו להיכנע וע"י התמדה בתגובות שלכם תוכלו להעביר את המסר לילדכם בצורה ברורה וללא פגיעה ביחסים.

לא מעט הורים חושבים שמעבר למיטת מעבר יסדר את בעיות השינה של ילדיהם. חשוב לזכור שילד שאינו יודע להירדם באופן עצמאי, לא ידע לעשות זאת גם במיטת מעבר ולכן חשוב ללמד את הפעוט בצורה הדרגתית ועם מענה לבכי שלו על מנת שהוא לא יפתח חוויה שלילית עם מיטתו החדשה.

מאת: לבנת רייפן- יועצת שינה לתינוקות וילדים של נשים עובדות
בעלת המכון לילות קסומים ייעוץ שינה

www.livnatreifen.com

[email protected]

בפייסבוק – לילות קסומים – ייעוץ שינה

מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה