חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

הורות לתאומים- לא מה שחשבתם

שני פסים על מקל. אבל בולטים.
הריון ראשון, לא ידעתי שלחוזק הפס על המקל יש משמעות…
רק גיסתי שקיבלה צילום של הבדיקת הריון כתבה לי "וואו הפס ממש חזק… יכול להיות ש…?". ושבועיים אח"כ תור לרופא… אין אמא שלא זוכרת את האולטראסאונד הראשון של כל ילד שלה, הרגע שבו ראתה לראשונה דופק פועם חלושות, נקודה לבנה מהבהבת שעתידה להיות תוך פחות או יותר תשעה חודשים, הילד שלה. אז עכשיו דמיינו לעצמכם שאתם הולכים לרופא, נרגשים וחוששים, מקווים שהכל בסדר ויש הריון תקין, מביטים על המסך ורואים את אותה נקודה מהבהבת שמסמלת חיים.
ולידה, עוד נקודה אחת בדיוק כמוה.
שתי נקודות (ולפעמים שלוש!) שמכניסות אותך רשמית למועדון המיוחד של ההורים לתאומים ושלישיות. מועדון אקסלוסיבי אליו שייכים רק האמיצים ביותר כי הרי כבר ידוע שאלוהים נותן אגוזים רק למי שיש לו שיניים לא?

שמי קרן איתן, אני בעלת הבלוג "מזל תאומים" העוסק בחוויות הייחודיות של הורים לתאומים ושלישיות.

לא מזמן הסתובבתי עם הבנות שלי ברחוב וראיתי אמא חרדית עם עגלת תאומים. שתינו הסתכלנו זו לזו בעיניים וחייכנו, ובחיוך הזה היה עולם ומלואו שרק אנחנו והורים שכמותינו יכולים להבין. הקסים אותי לחשוב שאף על פי ששתינו באות מעולמות שונים לחלוטין עדיין שתינו חולקות חוויות זהות שידועות לשתינו גם בלי שנדבר על כך.

על איזה חוויות אני מדברת? דבר ראשון ההריון – להיות בהריון מרובה עוברים זה סרט. נתחיל מזה שתמיד ההריון ייחשב הריון בסיכון, עם כל הבירוקרטיה המתלווה לכך. קופות החולים שולחות אותך לעשות את רוב הבדיקות במרפאות להריון בסיכון בבתי חולים כך שכל בדיקה מצריכה טופס 17, ואם הולכים באופן פרטי צריך משכנתא, שלא לדבר על כך שכל סקירה לוקחת שעות. וזה רק על קצה המזלג. גם סביב הלידה יש הרבה מן הלא נודע, האם היא תהיה רגילה או קיסרית, לפעמים היא יכולה להתחיל רגילה ולהפוך תוך כדי לקיסרית! היולדות מוצאות עצמן לא פעם מבולבלות ולא ממש יודעות מהי הבחירה הנכונה והבטוחה ביותר עבורן ועבור הילדים. וזה בלי שנדבר על שמירת הריון שהיא מנת חלקן של הריוניות רבות עם תאומים – במקרה הטוב שמירת הריון בבית, ובמקרה הרע בבית חולים – במשך שבועות ולפעמים חודשים עד הלידה. שאל אמא לתאומים על ההריון שלה וצפה מבול של מורקי"ם מפה ועד תל חי, לסחוב הריון מרובה עוברים לפעמים יותר קשה מלסיים קורס טייס!

ומה קורה בבית אחרי הלידה? דמיינו לכם את התקף הגזים הכי גרוע שהיה לילד שלכם בשלושת החודשים הראשונים לחייו… עכשיו תכפילו. שני תינוקות צורחים, שזקוקים לעיטוף, וקפיצות על הכדור, לפעמים סימולטנית ולפעמים זה אחר זה… כך שמנוחה אין. החודשים הראשונים הם פעמים רבות שדה קרב אצל הורים לתאומים, תקופה שזכורה כאתגר רציני כמעט אצל כולנו.

בקיצור, ההתמודדויות שעומדות בפני ההורים לתאומים הן רבות. הנקת תאומים, גידול שני ילדים במקביל, ההתמודדות עם רגשות האשמה על חוסר היכולת לספק את צרכי שניהם בזמן אמת, ההשוואות הבלתי פוסקות של הסביבה וכן, בואו נגיד את האמת, גם שלנו ההורים, שנורא משתדלים להמנע מזה אבל לא תמיד מצליחים להסתכל על כל ילד כישות נפרדת בפני עצמה. המאבק לנפרדות, שאלת ההפרדה במסגרות, כל אלה ועוד רבים הם חלק מעולמנו, עולם ההורים לתאומים ושלישיות. ועם מי נתייעץ? הרי הדילמות שלי לא דומות לאלה של חברותיי…

או, כאן מחכה הפתעה משמחת.

לשמחתי גיליתי, שבגלל החוויות המיוחדות שאנו חולקים, הורים לתאומים ושלישיות הם קבוצה סולידרית מאין כמוה. מרגישים את זה בקבוצות הפייסבוק השונות של ההורים לתאומים, והכי הרגשתי את זה כשהשתתפתי בסדרת מפגשי הדרכת הורים לתאומים. פעם בשבוע, שעתיים פגישה, שעה מוקדשת למדריכה ושעה שלמה – קבוצת תמיכה! כל כך כיף לשמוע סיפורים מבתים אחרים עם תאומים ולהבין כמה נורמלי הטירוף שקורה אצלנו בבית, כל כך כיף לקבל עצות מהורים אחרים לתאומים שחוו בדיוק את הקשיים שלי ויש להן עצות יעילות ובעיקר – רלוונטיות אליי.

הורים לתאומים ושלישיות הם כוח! אנחנו כוח תמיכה משמעותי .

תאומים
מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה