חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

שמירה על הזוגיות לאחר הלידה

זוגיות לאחר לידה

לאחר ציפיה של תשעה חודשים זה קרה, האוצר הקטן הגיע הביתה וכל אחד מבני המשפחה קיבל תפקיד חדש, סבא, סבתא, דודים ועוד.
עד עכשיו הייתם הילדים של, בני הזוג של ועכשיו קיבלתם את התפקיד הנחשק ביותר 'אמא ואבא'.
בחלומות ראיתם איך אתם מקבלים את התינוק המלאך ומגדלים אותו באהבה גדולה ובאושר.
החלומות לא כללו את חילוקי הדעות בנושא הטיפול בתינוק ואת זה שהמשפחה המורחבת תרצה להיות מעורבת בדברים שלא ציפיתם.

אמא ואבא יקרים אתם לא לבד, לידת תינוק היא הדבר המשמח ביותר בחיינו עם זאת כל אחד מבני הבית צריך למצוא את מקומו מחדש. אנו אנשים שונים עם אופי שונה ולכן לכל משפחה יש זמן התאקלמות שונה. אספתי עבורכם טיפים שיעזרו לכם להתאקלם ולשמר את הזוגיות שלכם גם בהורות.

הזוגיות משתנה אחרי לידה גם אם זו לא הלידה הראשונה בני הזוג מתאקלמים לבית עם דייר חדש. לא תמיד יודעים מה הציפיות של היולדת וגם אם כן, לא תמיד עומדים בהן. למרות שאתם גרים באותו הבית אתם רואים את הדברים לפעמים בצורה שונה לחלוטין ולכן חשוב מאוד לשתף את בן הזוג בחוויות האישות שלך. אחרי לידה אנו רוצות לעשות את הכול בדרך שלנו על מנת שבן הזוג ירגיש מועיל ונחוץ ולכן כדאי מאוד לשתף אותו ולהתייעץ איתו על מנת שיחוש שייך ובעל ערך, במשפחה החדשה תחושות אלה יעניקו לו ביטחון ורצון לשתף פעולה בטיפול בתינוק ולא רק את תרוויחי מהשיתוף פעולה הזה, אלא גם התינוק הקטן שלך יזכה בקשר עם אביו מגיל צעיר .

כך תשמרו את הזוגיות שלכם

תיאום צפיות – התקופה הראשונה אחרי הלידה מלווה במצבי רוח משתנים, מצאו זמן ששניכם רגועים ונהלו שיחה פתוחה שבה תספרו אחד לשנייה מהן הציפיות בתקופה זו. תמיד תזכרו שאתם אנשים שונים וזה טבעי לחלוטין שהצפיות יכולות להיות שונות אצל כל אחד ואחת ובכל זאת על מנת לבנות בית עם אווירה טובה עבורכם חשוב מאוד לדעת להתגמש עבור השני. בשיחה זו תוכלו לתאם ציפיות לגבי דברים שנראים לנו מאוד ברורים מאליהם אך יוצרים תסכול. כמו מתי רוחצים את התינוק, מי מדיח כלים, מי מתעורר בלילה ובאיזה שעות וכו'. ככול שתחלקו בניכם משימות ותהיו מתואמים מראש תתאכזבו פחות ותהיו מאורגנים יותר.

ייעוץ – על מנת לתת לבן זוגך להרגיש שהוא אכן מועיל ותורם בטיפול בתינוק ולמרות שאת המטפלת העיקרית שלו, שתפי אותו בקבלת ההחלטות ותתייעצי אותו לגבי הדברים שקשורים בתינוק שלכם כגון – סדר יום, שגרת ערב, טקס שינה, זמני ארוחות וכד'.

שיתוף פעולה – על מנת לייצר שיתוף פעולה טוב חשוב מאוד לתת לצד השני הרגשה שאנחנו סומכים עליו, במידה והחלטנו ביחד שבכל יום הורה אחר ירחץ את התינוק וישכיב אותו לישון חשוב מאוד להימנע מביקורת על אופן התפקוד של בן הזוג ובמקום ביקורת עדיף לעודד. כולנו זקוקים לעידוד וכולנו פועלים טוב יותר ברגע שאנחנו יודעים שסומכים עלינו ומאמינים שאנחנו מסוגלים. עידוד יגרום להעלאת הערך העצמי של בן זוגך ויגרום לו לחוש ביטחון בזמן שהוא מטפל בתינוק.

ואחרי שעשיתם את כל זה מה עם קצת זמן לזוגיות שלכם?

דמיינו לכם שבכל יום בשעות הערב התינוק שלכם נרדם וישן לילה שלם. בכל ערב אתם נהנים מזמן איכות ובלילה אתם צוברים כוחות ואת שעות השינה להן אתם זקוקים. הרגלי שינה בריאים לתינוק משפעים על הבית כולו, הנה הטיפים שלך לילות קסומים

1.בנו שגרת ערב קבועה – לדוגמה ארוחת ערב, אמבטיה, טקס שינה וכניסה למיטה עד הבוקר.
2.זהו סימני עייפות – ותנו להם מענה מידי, זיהוי מוקדם יקל על תהליך ההרדמה וישפיע על איכות השינה של תינוקכם.
3.הפרידו בין אוכל לשינה –הימנעו מהרדמות של התינוק בזמן הנקה או אכילת בקבוק. דאגו לבצע טקס שינה בין הארוחה לבין תהליך ההרדמה.
4.טקס שינה – מטרתו של טקס השינה היא להפריד בין היום ללילה, בצעו אותו באור ורק אחריו כבו את האור והכניסו למיטה. טקס השינה הינו זמן איכות שלכם עם התינוק לפני הכניסה למיטה ניתן להקריא בו שיר או חרוז קצר.
5.תהליך הרדמה – עד גיל חמישה חודשים תינוקות זקוקים לעזרה בהרדמות וניתן לעזור להם ע"י ליטוף, תפיחות, שיר וכו'. אחרי גיל חמישה חודשים ניתן לגמול אותם בהדרגתית מתלות זאת.
6.יקיצות בלילה – השתדלו לא להפתיע את תינוקכם במהלך הלילה, גם במידה והוא לא מרגיש טוב אל תוציאו מהחדר. תנו מענה לצרכיו כמו אוכל וגזים אבל עשו זאת באווירת לילה עם כמה שפחות הפתעות.
7.האכלות לילה – עד גיל חמישה חודשים תינוקות זקוקים לארוחות בלילה. חשוב לרווח בין הנקות ולא להניק בכל יקיצה. מגיל חמישה חודשים ניתן לגמול בהדרגתיות.
8.תאורת לילה – חשוב שתאורת לילה שלא תעלה על 5 וואט ,על מנת שהתאורה לא תפגע בהפרשתו של הורמון השינה.
9.טקס בוקר – ברגע שהגיע הבוקר חשפו את התינוק לאור, החליפו חיתול ורק אז הציעו אוכל.

על מנת שהתינוק שלכם לא יפתח תלות באחד ההורים בהרדמות ובטקס השינה חשוב מאוד לשתף פעולה, לאפשר לבן הזוג גם להשתתף בשגרת הערב ולתת לו את הביטחון שהוא יכול להרדים את התינוק. התינוק שלכם מכיר את העולם דרך ההתנהגות שלכם, אווירה משפחתית היא חלק בלתי נפרד מפיתוח האישיות שלו, בחרו לגדל את התינוק שלכם בבית שבו יש שיתוף פעולה, בית שבו מעודדים אחד את השני, בית שבו אין ביקורת ולכל אחד מבני הבית יש ערך עצמי ודימוי עצמי גבוה. האווירה המשפחתית היא העבודה שלכם, בנו אותה מהרגע הראשון. לידת תינוק אכן גורמת לכל אחד מבני הבית למצוא את מקומו מחדש, בחרו לשים דגש שכל אחד מבני הבית ירגיש נחוץ ואהוב.

מאת: לבנת רייפן- יועצת שינה של תינוקות וילדים.

ליבנת רייפן –לילות קסומים

ניתם למצוא הסברים מפורטים וטיפים נוספים באתר:

www.livnatreifen.com

זוגיות
מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה