חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

וויטמין E והקלה על סימני מתיחה בהריון

סימני מתיחה בהריון

במאמר זה נסביר לך כיצד תוכלי להקל על סימני מתיחה בהריון ומה הסיבות לכך שסימני מתיחה מופיעים.
אף לפני הכל חשוב שתדעי, שהעור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף.
העור שלנו מהווה חיץ בין הסביבה הפנימית לבין הסביבה החיצונית בגוף.

לעור תפקידים שונים וביניהם:

מניעת חדירה של גורמים היכולים לפגוע בגוף כגון חיידקים מזיקים וגורמי מחלה אחרים.
שמירה על טמפרטורת גוף תקינה.
מניעת איבוד מים והתייבשות.
העור מורכב ממספר שכבות:

1.שכבה חיצונית – אפידרמיס. מורכב מחמש שכבות תאים שונות המיועדות לתפקידי הגנה, יציבות ואטימה. בשכבה זו מתבצעת חלוקת תאים והתחדשות תאים חדשים של העור כל 28 יום. כאשר שכבה זו נפגעת כתוצאה מחבלה ונוצר פצע כלשהו בשכבה, ריפוי מושלם יהיה רק כאשר תיווצר שכבת אפיתל חדשה המתפקדת בצורה מלאה ומסוגלת להגן שוב על הגוף מפני סביבתו החיצונית.

2.הדרמיס. השכבה שנמצאת מתחת לאפידרמיס ומספקת לה תמיכה ותזונה. הדרמיס מורכב ברובו מסיבים חלבוניים עבים הנקראים סיבי קולגן, המקנים לעור את חוזקו. הסיבים מופנים לכיוונים שונים ועל ידי כך מאפשרים לעור להימתח לכל הכיוונים מבלי להיקרע. סיבים נוספים הם סיבי אלסטיקה, הם דקים יותר ומעניקים לעור הבריא את היכולת לחזור לצורתו המקורית לאחר המתיחה.

3.היפודרמיס. שכבת השומן של העור. משמשת לבידוד ושמירה על חום הגוף.

סימני המתיחה בזמן ההריון מופיעים בין החודש ה4-7 להריון, כאשר רמת ההורמונים בדם היא הגבוהה ביותר, וקצב גדילת העובר מתפתחת במהירות רבה, גוף האישה גדל מהר יותר והעור נתון תחת תנאי מתיחה ממושכים.

המיקום השכיח של סימני מתיחה הוא צידי הירכיים, הבטן, החזה והמותניים.

סימני המתיחה מבטאים "קריעה" של הסיבים האלסטיים ו"סידור" מחדש של סיבי הקולגן בדרמיס והידקקות של האפידרמיס – השכבה העליונה.

בגלל קצב הגדילה המהיר של הגוף והתמתחות העור עם התקדמות ההריון, הגוף לא מספיק לייצר תאים חדשים לחידוש העור ונוצרים הקרעים הידועים בעור.

כשהעור נמתח והוא לא מספיק משומן, הוא מתחיל להיות מגורה, סדוק ויבש והופך להיות רגיש למגע עם מים יותר מהרגיל. מצב זה יכול להוביל גם לגרד לא רצוני בגלל יובש בעור. ולכן שמירה על הלחות של העור מהווה בסיס לכל טיפול בעור מגורה בזמן ההריון.

חשוב לשים לב כמובן, תוך כדי הטיפול בעור היבש לא להזיק לעובר. ולכן, הבחירה של תכשירי הלחות חייבת להיות מאוד בררנית ומדויקת להרכב המוצרים בתכשיר.
מומלץ להתחיל להזין ולטפח את העור עוד לפני הופעת הסימנים הראשונים של הגרד והיובש, על מנת לתת לחות תמידית לעור ולהמנע כמה שיותר מהופעת הסימנים בעור.
מרכיב חשוב בתכשירים יעודיים לסימני מתיחה בהריון הוא וויטמין E.

וויטמין E הינו נוגד חמצון העיקרי ביותר בגוף. בין תפקידיו השונים: מאט תהליכי הזדקנות, מזרז החלמה של תאי עור ומקנה גמישות לעור, חיוני לתפקוד תקין של מערכת החיסון, חיוני לניצול חמצן ברקמות השונות.

מקורות בתזונה: דגנים מלאים, אגוזים וזרעים(שקדים, פקאן, זרעי חמניה), שמנים ממקור צמחי (שמן זית, חמניות, נבט חיטה), ירקות (כרוב, כרובית, ברוקולי), פירות ( אבוקדו, מנגו, אבטיח, תות שדה), כבד, עוף, ביצים, דגים.

כאשר יש מחסור כתוצאה משימוש מוגבר של הגוף בוויטמין E, ניתן לראות פגיעה חיצונית בעור כגון יובש וריפוי איטי של פצעים. ולכן חשוב מאוד להזין את הגוף בוויטמין E על מנת לא לגרום לחוסר ואף להשתמש בתכשירים העשירים בוויטמין עצמו.

קרם למניעת סימני מתיחה של "תפוח טכנולוגיות ובעיות" עשיר מאוד בחמאת שיאה, שמן נבט חיטה, שמן אבוקדו, שמו חוחובה, שמן אבליפיחה וויטמין E המשמש להענקת לחות והזנה של העור.

הקרם מחייה את העור, מקנה לו לחות, מעודד יצירת סיבי קולגן ואלסטין חדשים, משפר את מראה הסימנים אם כבר נוצרו ומעניק לעור מראה חיוני.\וויטמין E שבקרם מונע התחמצנות והזדקנות של העור ובכך שומר על העור מפני נזקים עתידיים, ומקנה לו מראה צעיר ובריא.

רונית לוי סריקה

נטורופטית, מלווה נשים בזמן ההריון ולאחריו בעזרת תזונה וטיפול טבעי, טיפולי מגע ורפלקסולוגיה

[email protected]

טל: 050-3166713

באדיבות

תפוח טכנולוגיות טבעיות

טלפון 03-9304989

www.tapuach.co.il

מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה