חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים לבחירת שם לתינוק

מאת: שניקה שקד- נומרולוגית בכירה, מתמחה בבחירת והתאמת שמות לילדים.
בחירת שם לתינוק היא משימה לא פשוטה, המעסיקה את הורי התינוק עוד בשלבי ההיריון וכרוכה בהתלבטות רבה.

למי שרוצה גם להתאים את השם לתורת הנומרולוגיה, ריכזנו לכן כמה כללים:

לפי תיאורית הנומרולוגיה, כל שם מורכב מצירוף אותיות וצלילים, אשר בשילוב עם תאריך הלידה הופך לצירוף ייחודי ומיוחד המשקף את אבני הבניין של היכולות, האיכויות והכישורים שיעזרו לו לעצב את דרכו ואת אישיותו.

לכן, השם צריך להיות מותאם מבחינה נומרולוגית לתאריך הלידה וזאת אחת הסיבות שכדאי לבחור שם, לפי תורה זו, רק לאחר הלידה.

לנוחיותכם, ריכזתי את הנקודות המשמעותיות ביותר לפי תורת הנומרולוגיה, שיוכלו לעזור לכם בדרך לבחירת השם הסופי:

1. אותיות אהו"י – חשוב מאד שתהיה בשם הפרטי והמשפחה אות אחת לפחות מאותיות אהו"י, אותיות אלו קשורות לרצון הנשמה, כאשר אין בשם האדם אותיות אהו"י משמעות הדבר היא, שאין לאדם רצון נשמה ברור ואז יש קושי להגשים את האני הפנימי.

אותיות אהו"י הן אותיות הנחשבות לחזקות ולמועילות.

2. שם קצר – שמות קצרים לא מומלצים (רן, גל, ים) מומלץ שהשם הפרטי יהיה מורכב משלוש אותיות ויותר, מכיוון שכל אות מביאה איתה איכות מסוימת, וכדאי לצייד את התינוק לפחות עם שלושה כלים.

3. קוצו של יוד – האות יוד היא חשובה וטובה, אך כאשר יש הרבה ממנה (מעל ארבע פעמים) בשם הפרטי והמשפחה מומלץ להפחית, מכיוון שהיא מאטה את הקצב של האדם.

4. הנצחת קרוב – בעבר האמינו כי קריאה של ילד על שם אדם שנפטר מביאה כבוד לנפטר. אך אין זה מדויק ואיני ממליצה לקרוא לילד על שם אדם שנפטר בדמי ימיו, או בנסיבות טראגיות וזאת כדי להימנע מהעברת תדר השם. ניתן לשחק עם אותיות השם או לבחור זאת כשם שני, אך כדאי להיוועץ קודם לכן.

5. שמות של עצים ופרחים – אם אתם חושבים להעניק שם של פרח או עץ יש להבין כי יש חשיבות רבה גם לאופי הפרח ותכונותיו, יש לבדוק כי הם חיוביים, דוגמא: עץ האלון מתואר לסמל של חוסן וכוח.

6. שמות של חיות – אם אתם חושבים להעניק שם של חיה יש לבדוק גם את משמעות אופייה של החיה ולראות כי היא חיובית, כי השם מכיל גם את התכונות, האם זו חיה פחדנית? האם היא טורפת? למשל השמות: איילה, אייל, צבי יכולים להצביע על שאפתנות.

7. שמות של טבע – אם אתם חושבים להעניק שם מן הטבע יש לקחת בחשבון שישנה משמעות גדולה למשמעות השם, דוגמה: הרבה ילדים שקוראים להם ים הם מאד רגשיים, וכמו הים גם הם מדלגים בין מצבי רוח של גאות ושפל.

8. שמות אופי – באופן כללי אני לא בעד לתת שם חשוף וחד משמעי, כמו אושר ואהבה, אם תקראו לילידכם אושר או שלו, אין זה מבטיח שהם יהיו מאושרים ושלווים, אלו שמות שיותר מאתגרים מאשר עוזרים.

9. הסכמת שני ההורים – חלק מבחירת שם טוב זה שם ששני ההורים מסכימים עליו, חשוב ששניכם תאהבו את השם.

10. מדיטציה לבחירת שם – יש האומרים שהשראה אלוקית ניתנת לאם לאחר הלידה ובעצם השם מגיע אליה. כדי לחדד את ההשראה והאינטואיציה ניתן למצוא חלל שקט בו תוכלי לנשום עמוק, להרפות ולזמן אלייך את השם המתאים.

11. מתלבטים בין שני שמות? הביטי בתינוקך וקראי לו בקול בשני השמות, שימי לב מה יותר מתאים לו, איזה שם הרגיש לך הכי נכון.

12. לא להיות נעולים על שם – מומלץ לערוך רשימת שמות אופציונליים לפני הלידה, אך רצוי להמתין עם בחירת השם רק לאחר הלידה, קורה לא פעם כי שמות שליוו אותנו במהלך ההיריון, לא היו רלוונטים לאחר הלידה, לכן יש להישאר פתוחים ורק לאחר הלידה להחליט.

בחירת שם לילד שלנו היא מסע בפני עצמו, זה לא תמיד קורה בין רגע, לפעמים אנו יכולים לחוש ששום שם לא מתאים או שיש יותר מדי שמות ואנו לא יודעים להחליט מתוכם.
אל דאגה, בסופו של דבר השם הנכון יגיע וחשוב לא להחליט מתוך לחץ או מתוך האין ברירה.
השראה לקבלת השם יכולה להגיע מכל מקום: ספר, סרט, חלום, חברים, משפחה, ועוד…

שניקה שקד, נומרולוגית בכירה
מתמחה בבחירת והתאמת שמות לילדים
מנהלת הפורום "בחירת שם לתינוק" בפורטל דולה
www.shanika.co.il / [email protected]
נייד: 052-5000727 קווי: 077-4501574

מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה