חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ברגע האחרון : מה צריך להכין לקראת הלידה

זהו, הגענו ל"ישורת האחרונה" לקראת הלידה.
בסופה של תקופה מלאת ריגושים. לקראת השבועות האחרונים של ההריון, זה בדיוק הזמן לעצור לרגע על מנת שתגיעי מוכנה לרגע הגדול. ארגון והכנה טובים לקראת הלידה יסייעו לך ליצור לעצמך סביבה נוחה ומכילה, ולהגיע לרגע החשוב ביותר כשאת משוחררת מהסחות-דעת ודאגות ככל שניתן. ריכזנו עבורך כמה טיפים לקראת הלידה, אך יש לקחת בחשבון שכל תוכנית היא בסיס לשינויים – ודאי במהלך כל כך דינמי וסוער.

"תכנית מגירה"

לאחר תקופת הריון ארוכה ולקראת הלידה הקרבה מומלץ להכין תוכנית פעולה מפורטת, שבה תוכלי לתת מענה לכל מצב ולכל היבט בהתנהלות המשפחה ביום הלידה. מי עושה מה? מה תפקידו של בן הזוג? אם יש ילדים במשפחה – מי ידאג להם בשעות שבהן תהיו בבית החולים? מה קורה אם הלידה תתפתח בשעות לא נוחות כמו באמצע הלילה? לאיזה בית חולים נוסעים ומהי הדרך המהירה ביותר אליו? (בהקשר זה – אפילו דבר פעוט כמו להכניס את ביה"ח כנקודת ציון ב-waze יכול לעזור לך). את מי צריך לעדכן (אם בכלל) כשאת נוסעת לחדר הלידה? מיהם השכנים או קרובי המשפחה שיוכלו להיות זמינים בעת הצורך? נסי לענות על השאלות הללו ועוד שאלות רבות אחרות, אך צאי מנקודת הנחה שהכל כמובן הוא בגדר בסיס לשינויים.

סיור מקדים לקראת הלידה

כדי לרכך את ה"הלם" הראשוני ולדעת היטב לקראת מה את הולכת – מומלץ בחום לערוך סיור מקדים בחדר הלידה ובמחלקת היולדות בבית החולים שבו את מתכוונת ללדת. הביקור הזה משולב באופן קבוע במהלך קורסי ההכנה ללידה שעורכים בתי החולים השונים, אבל גם אם לא נרשמת לקורס שכזה – אל תתביישי לבקש סיור באופן פרטי. חשוב לדעת כי גם אם ילדת באותו בית חולים לפני כמה שנים – ייתכן כי חלו שינויים קלים, ובכל מקרה כדאי לראות ולחוש את הסביבה לפני הלידה.

תיק לחדר הלידה

בשבועות האחרונים להריון מומלץ להכין תיק שימתין לך ב"יום פקודה". כמובן שלכל אשה יש העדפות משלה.
אך יש כמה פריטים שלא כדאי לוותר עליהם:

רשימת ציוד לתיק לידה:

  • סבון נוזלי ושמפו
  • מגבת נעימה שאת אוהבת (מומלץ להביא יותר מאחת)
  • כפכפים פתוחים ונוחים המתאימים גם למקלחת
  • גרביים עבים ומחממי
  • טלפון נייד ומטען
  • מצלמה
  • פלייליסט שירים שאת אוהבת
  • עיתונים, מגזינים או ספרים
  • בקבוק שתייה קלה
  • סוכריות חמוצות ומעט חטיפים (גם בן זוגך והצוות הרפואי ישמחו להתכבד)
  • בקבוק סגור של שמן שקדים לעיסוי פרינאום
  • כסף קטן למכונות האוטומטיות שבבית החולים
  • בגדים להחלפה עבורך ועבור בן הזוג.
    קחי בחשבון שהשהייה בחדר הלידה עלולה להתארך, והיערכי בהתאם.

תיעוד רפואי מסודר

לתיק הלידה חשוב להצמיד את התיעוד הרפואי של תקופת ההריון, ובו כל הבדיקות שערכת – מעקבי אולטרא סאונד, מעקב הריון, בדיקות שקיפות עורפית, סקירות, הערכות משקל, ובדיקות נוספות. סביר להניח שהצוות הרפואי יבקש ממך את התיעוד וכדאי להגיע איתו בצורה מסודרת. מומלץ להכין תקציר של התיעוד ובו ציון מהלך ההריון, רגישויות מיוחדות, פירוט מצב בריאותי, סוג דם, היסטוריה משפחתית של סיבוכים (במידה ויש), וכו'. קחי בחשבון שכל רופא שיבדוק אותך בבית החולים זקוק לאותו מידע רקע, אז כדאי שתהיי מוכנה עם התשובות המדויקות.2

תוכנית ל"יום שאחרי"

כדאי להקדיש זמן ומחשבה לתכנון גם למה שיתרחש לאחר הלידה. האם למשל תרצי ביות מלא של התינוק יחד איתך במחלקה בבית החולים? מי תרצי שיבוא לבקר אותך – ולא פחות חשוב מכך – מתי? למי מודיעים לאחר הלידה ובאיזה סדר? (כן, יש לא מעט אנשים שזה מאוד חשוב להם).

הכנת הבית לקליטת התינוק

עבור אנשים רבים הנקודה הזו מעט רגישה, מפאת אמונות תפלות כאלה ואחרות, אך לא כדאי להזניח אותה. הדבר האחרון שתרצו לעשות כאשר תחזרו מבית החולים הוא להתחיל להתרוצץ, להצטייד, ולסדר את החדר לתינוק החדש מנקודת ההתחלה. לכן כדאי להכין כמה שיותר דברים (גם אם תבחרו לא להכניסם מראש לבית או לחדרו של התינוק): סידור החדר וניקיון הבית, מיטת תינוק ועמדת החתלה, ציוד בסיסי לטיפול בתינוק בימים הראשונים, ביגוד לתינוק. כאשר מתכננים את הכנת הבית חשוב להתייחס גם לשאר בני המשפחה: מה יהיה סדר היום? האם יש עתודות של אוכל מבושל ומוכן לימי ההתארגנות הראשונים? מי יכול לסייע לכם ולהושיט יד? גם בסוגיה זו, מעט מחשבה והתארגנות מוקדמת יסייעו לכם מאוד.

לסיכום, חשוב לזכור כי כל העצות הטובות שקיבלת כאן (ואלה שעוד תקבלי) – הן בסיס לשינויים בכפוף למציאות ולקצב התפתחות הדברים לפני הלידה ובמהלכה. שתהיה לידה קלה ומוצלחת!

תקראי עוד על הכנה ללידה ואחריה… 

 

מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה