האם תוסף אומגה 3 משפיע על התפתחות המוח של העובר

אומגה 3 חיונית למוח ומערכת החיסון של העובר והקשר לקשב וריכוז- כיצד תמנעי מחסור?

איך תוסף אומגה 3 משפיע על התפתחות המוח של העובר?

חומצות שומן מסוג אומגה 6 ואומגה 3 ימית הינן חיוניות להתפתחות ותפקוד תקין של מערכת העצבים, המוח והראייה . אולם בעוד אומגה 6 מצויה בשפע במזון בעולם המערבי, הרי שאת האומגה 3 הימית (מסוג EPA+DHA) קשה מאוד להשיג באוכל.
על כן אצל אימהות רבות וגם אצל ילדים רבים קיים מחסור באומגה 3.

מחקר חדש שפורסם במגזין לרפואת ילדים מראה שמחסור אצל האם במהלך ההריון עלול להוביל להפרעת קשב וריכוז בילדות.

מה הקשר בין אומגה 3 לקשב וריכוז?

אומגה 3 היא שם כללי לחומצות שומן האחראיות על ויסות התקשורת בין התאים במוח ובמערכת העצבים ועל ויסות מערכת החיסון. ניתן לראות בפועל כי כאשר נותנים תוספת אומגה 3 לילדים ומבוגרים בעלי מדד אומגה 3 נמוך בדם, היא מעלה את המדד ובמקביל רואים שיפור בקשב, בריכוז וברגיעה.

תוסף אומגה 3 והתפתחות העובר, האם אומגה 3 משפיעה על התפתחות המוח של העובר?

רמה גבוהה של אומגה 3 מסוג EPA+DHA בלידה נמצאה קשורה להתפתחות עצבית טובה יותר בילדות  ונמצא שנטילת אומגה 3 בהריון קשורה לפרמטרים משופרים של קוגניציה בילדים ולהתפתחות פסיכומוטורית וחזותית של הילד.

האם אומגה 3 חשובה לאם?


האם יש קשר בין אומגה 3 לאלרגיות ואסתמה?

מחקרים אחרים מצביעים כי צריכת שמן דגים במהלך ההיריון עשויה להפחית את הרגישות לאלרגני מזון שכיחים ולהפחית את השכיחות ואת חומרתה של אקזמה אטופית בשנה הראשונה לחיים, ואפילו עד גיל ההתבגרות. החוקרים מציעים שאכילת דגים שומניים או תוסף שמן דגים בהריון עשוי להועיל למניעת מחלות אלרגיות אצל תינוקות וילדים. 

תוסף תזונה המכיל חומצות שומן מסוג אומגה 3 ימית (EPA+DHA) בטרימסטר השלישי של ההריון נמצא כמפחית בכ 30% את הסיכון לצפצופי נשימה עיקשים או אסתמה וזיהומים של דרכי הנשימה התחתונות אצל הצאצאים.

המלצות לצריכה יעילה ובטוחה לאם ולתינוק 

לצרוך שמן דגים הנשמר בקירור במשך כל חיי המדף, ולכן בעל רמת חמצון נמוכה.
ד”ר ברונו רוזן- רופא נשים מומחה למיילדות גינקולוגיה ופריון : "תוספות של אומגה 3 איכותי, ששמרו עליו מפני חמצון, מאוד עוזר לנשים לפני הריון, תוך כדי הריון ואחרי לידה".

לצרוך שמן דגים בכמוסות עם כמות EPA כפולה לעומת DHA.
האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה ממליץ לצרוך בהריון ובהנקה אומגה 3 מסוג  EPA+DH. אנו ממליצים על EPA במינון כפול מ DHA ולהימנע ממוצרים עם כמות גבוהה של DHA. כמו כן להבחין בין אומגה 3 ממקור ימי המכילה EPA ו DHA, לבין אומגה 3 צמחית שאינה מכילה אותם.

לצרוך מוצר עם שקיפות- דרשי תעודת בדיקה לחמצון ולרעלנים ומזהמים.
אומגה 3 גליל היא הבית לאומגה 3, זו המומחיות שלנו. את מוזמנת לבקש את כל המידע החשוב לך.

לחצי כאן לפרטים נוספים על אומגה 3 להריון- היחידה שלא מחומצנת

omega3

מקורות הפוסט תוסף אומגה 3 והתפתחות העובר:

1 Vicente-Lopez, M. et al. (2019) The Journal of Pediatrics 209

2 https://doi.org/10.1002/14651858.CD003402.pub3

3 update cochrane review ,Middleton et al. 2018

4 Masha Shulkin et al. The Journal of Nutrition 2017

5 Miles et al. 2017

6 Fish Oil–Derived Fatty Acids in Pregnancy and Wheeze and Asthma in Offspring. Hans Bisgaard, et al.