חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

תרגילים ומשחקים מוטוריים לפסח

לכבוד האביב וחג הפסח – תרגילים ומשחקים מוטוריים התורמים להתפתחות התינוק

עם ריח האביב ואווירת החג, אני מתמלאת אושר, מתחילה לקלף את בנותי מכל שכבות הבגדים, חושפת את כפות רגליהן מתי שרק אפשר ובעיקר מריחה את ריח החופש – פחות חופש עבורי אלא חופש מהגנים של הילדים, כיף להיות כל המשפחה ביחד ובהחלט זמן טוב לנצל זמן איכות. יש הרבה חגיגות, פסטיבלים ואירועים בחוץ. אבל! מה עושים כשנימצאים בבית? במיוחד עבור החג הכנתי לכם "מארז" משחקים והפעלות מפתחות עבור ילידכם ללא צורך בהשקעה מיוחדת או כספית.

1. "לבלגן ולאסוף":

פזרו בבית או בחדר דפי עיתון ש"קיווצ'צ'תם" או הרבה חפצים קטנים. שימו לב שלא יהיהו קטנים מידי! תנו לילד שקית שיוכל להחזיק בידו, להתכופף, לקחת את החפץ ולהכניס לשקית. תחילה אראו לו מה עליו לעשות, לאחר מכן תנו לו להתנסות ולמלא את כל השקית. כנראה שהוא יישפוך את תכולת השקית בעצמו ויעשה זאת שוב ושוב (במידה ולא – עשו זאת עבורו). מובטחת לכם לפחות תעסוקה של שעה. המשחק תורם למוטוריקה גסה, בכפיפה ויישור הברכיים והגו, שמירה על שיווי משקל, הושטת הידיים מטה והכנסת החפץ לשקית דורשת מיומנות של קואורדינציה ומוטוריקה עדינה, התמודדות עם אתגר וריכוז.

2. ניקיון לפסח:

קרצפו את הבית עם סקוטצ'ים, ספוגים מסוגים שונים, ליפות וכו'. הוסיפו ניקיון בעזרת נוצה ומטפחת. עשו זאת תחילה בשיפשופים של הרצפה אשר יוצרים כפיפה מחזקים את חגורת הכתפיים והידיים והמשיכו בניקוי מקומות גבוהים על מנת לייצר לילד זקיפה ומצריך ממנו שמירה על שיווי משקל. לאחר קרצוף הבית קרצפו אחד את השני בכל הגוף, זה הזמן להשיל שכבות ולחוש את כפות הרגליים. התחילו בשיפשופים בעזרת ספוגים קשים ומחוספסים וסיימו בשפשופים בעזרת ליפה וספוגים נעימים ורכים, כך תחושת הספוגים הרכים והנעימים יהיו ברורים יותר על פני הגוף. חשיפה לכמה סוגים של ספוגים ומרקמים תורמים רבות לפיתוח מערכת חושית תקינה.

3. משה בתיבה:

הניחו את ילדיכם בתוך פוף או לחילופין הניחו בתוך כרית גדולה ותדמו שהוא משה בתיבה. הניעו מצד לצד ושירו לו. עשו זאת תוך משחק והוצאת חיוכים וצחקוקים, תנו לו להיחלץ מהפוף או מהכרית בעצמו ללא עזרה. המשחק מפתח את מערכת שיווי המשקל, מכירה לתינוק את צידי גופו ומחדדת לו את תחושת המגע הפרופריוצפטיבי (העמוק) בגופו והכל תוך כדי משחק והנאה.

4. הכנת מצות:

המשיכו כשהם על הפוף או הכרית, מומלץ ללא בגדים. ותדמו שהם בצק שצריך ללוש אותו, תלושו את כל חלקי הגוף של הילד ובסוך "איכלו" אותם, התהליך מהנה ומצחיק מאוד. לאמיצים! קחו קמח (מצה) ומים ותכינו ביחד בצק, עשו זאת על מפה שעוונית גדולה, תנו להם להתלכלך ולחוש היטב את המרקם שנוצר.

5. השחלת אגוזים:

צרו קופסה עם חור בגודל של אגוז מלך ותנו לילד להכניס את האגוז לתוך הקופסה, משחק לתרגול מוטוריקה עדינה. לאחר מכן המשיכו במשחק עם האגוזים, הכניסו לתוך החולצה ובדקו האם הם מצליחים להוציא את האגוז מהחולצה, זו היא פעולה שדורשת מהם מיומנות רבה, תנועתיות וכפיפה של בית החזה. דרך האגוזים ניתן גם ללמד את איברי הגוף דרך הנחתם על האיברים ולומר בקול את שמם.

6. פרפרים:

נגנו מוזיקה קצבית, בחרו במוזיקה שאתם אוהבים וריקדו בבית, ספרו להם שהאביב הגיע ועכשיו כולם הופכים להיות פרפרים. כל כמה זמן עשו עצירה של המוזיקה ועיצרו גם אתם, כל פעם במקום אחר: על הספה, בישיבה על כסא, על הרצפה בשכיבה או במחבוא מסתור. עצירות יזומות בזמן משחק מכניסות סקרנות, ציפייה והמתנה להמשך ותורמות לקשב וריכוז.

אחרי שהיינו בבית – לכלכנו, אספנו, קרצפנו, שטנו בתיבה, הכנו מצות, שיחקנו באגוזים והתעופפנו כמו פרפרים אפשר גם לצאת לפריחה והכי חשוב – לנצל את החופשה לזמן איכות לכל המשפחה!!

מוזמנים לשתף ברעיונות יצירתיים נוספים בדף הפייסבוק שלי – "פיצ'פונים", וליצור קשר בכל שאלה בנושא התפתחות תינוקכם

חג פסח שמח וכשר!
מורן פיצ'ון – מדריכה מוסמכת להתפתחות תינוקות
"פיצ'פונים"
טלפון: 052-8368017
אימייל: [email protected]

מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה