חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

איך לעשות דיאטה משותפת שתורמת לזוגיות

מכירה את זה שאת מתחילה דיאטה, חותכת סלט גדול, ובן הזוג אומר "מעולה שהתחלת דיאטה … גם אני רוצה לרדת כמה קילו… נעשה דיאטה יחד" ואתם מתחילים לשמור על אותם העקרונות אלא שהוא אחרי שבוע ירד קילו וחצי במשקל ואת בקושי חצי קילו?? …

את מפרגנת לו כמובן ומעודדת אותו ומכינה סלט יותר גדול שיהיה מספיק לשניכם אבל חושבת לך בלב ש "זה ממש לא פייר…"… " הוא אכל הרבה יותר ממני , אני צעדתי הרבה יותר … אז מה פתאום הוא יורד פי שלוש יותר ממני ?? ".

מי לא מכירה את הסיפור? שתצביע… ..

בשנים האחרונות מתגלים יותר ויותר פערים בין גברים ונשים בתחומי רפואה רבים וכיום ברור שהטיפול בבעיות בריאותיות שונות איננו אחיד בין המינים. גם בכל הקשור לירידה במשקל קיימים פערים עצומים הנובעים מהביולוגיה השונה בין נשים וגברים. .

למה זה ככה ? למה גברים ונשים מרזים אחרת? יש כמה סיבות :

1. נשים וגברים צוברים שומן במקומות שונים בגוף – גברים נוטים לצבור יותר באזור הבטן (השמנת תפוח) בעוד שנשים צוברות שומן באזורי הישבן והירכיים (השמנת אגס) . גם גודל תאי השומן ומספרם שונים בין גברים לבין נשים. שומן המצטבר בבטן קל יותר לפירוק והוא מגיב מהר יותר לדיאטה לעומת שומן ירכיים/ ישבן. שומן ירכיים מגיב לאט יותר לדיאטה. מדוע זה כך? מכיוון ולשומן שלנו הנשים יש תפקיד ביולוגי כמאגר אנרגיה להנקה ( ולכן אם את מניקה נצלי את התקופה ושלבי דיאטה מאוזנת שהותאמה לך אישית בגלל ההנקה על מנת לנצל זאת להרזיה במקומות שקשה לרזות בהם). כדי לרזות בירכיים יש צורך בשילוב דיאטה עם פעילות אירובית. ספורט לבדו איננו מספיק ודיאטה לבדה תתבטא בתגובה איטית של האזורים הבעיתיים.

2. אחוזי השומן של נשים וגברים שונים זה מזה – אחוזי שומן פירושם כמה אחוז מהמשקל מהווה השומן. בעוד שנשים נאבקות להגיע לטווח הנורמלי עבורן שהוא 20-30% , אצל גברים הנורמלי הוא 4-22% . אין צדק. כמו בסעיף הראשון ההצדקה היא שלנו יש תפקיד ביולוגי בנשיאת צאצאים ולכן זקוקות ליותר מאגרי שומן המהווה מקור לאנרגיה. אחוזי שומן גבוהים מהנורמל נחשבים גורם סיכון לבעיות הנובעות מעודף שומן.

3. לגברים מסת שריר גבוהה יותר – רקמת השריר היא זו העושה חילוף חומרים ושורפת קלוריות. ככל שיש יותר שריר כך נשרוף יותר קלוריות. זה אומר שה"תקציב" שלו מבחינת קלוריות הרבה יותר גבוה משלך.

4. איך מצב הרוח שלך היום ? ואיך מחר ? – אנחנו מגיבות לתנודות בהורמונים, תמיד לפני או אחרי מחזור , לפני או אחרי ביוץ וזה משפיע על מצב הרוח ועל הרצון למתוק וזה כמובן משפיע על היכולת שלנו להקפיד יותר או פחות על הדיאטה. לגברים אין תנודות כאלו , אין מחזור, אין חשקים והרצון למתוק לא תלוי אצלם במחזור. זה בסופו של דבר קובע כמה קלוריות נכנסות וזה משפיע ישירות על המשקל.

5. החיכוך שלנו עם המזון עדיין גבוה יותר – עדיין רובנו קונות את האוכל, מבשלות, מכינות יותר ארוחות לילדים במהלך השבוע בממוצע וזה משפיע על היכולת להקפיד.

6. ההעדפות המזון שלנו שונות – נשים זקוקות לפחמימות ומתוקים וגברים מעדיפים בשר ומקורות חלבון. הרבה יותר קל להשמין או לא לרזות כשהעדפה היא לפחמימות. זו הסיבה שגברים יתמידו יפה בדיאטת חלבון בעוד שנשים לא.

אז איך אפשר לנצל את הדיאטה לטובת הזוגיות ואת הזוגיות לטובת הדיאטה ?

1. נסו ליצור לעצמכם זמן איכות זוגי שמלווה בספורט כמו הליכה ופחות מסעדות ובתי קפה

2. הקפידו שיהיה יותר ירקות ומרקים בבית , כל אחד יכול להיות אחראי על דבר אחר

3. התעניינו איך הולך זה לזו בדיאטה ונסו להציע מניסיונכם טיפים שעובדים טוב עבורכם .

4. עודדו אחד את השני ברגעים קשים והחמיאו אם אתם רואים תוצאות. זה חשוב.

5. אל תשוו, זה שאתה ירדת קילו וחצי לא יכול להיות בר השוואה לזה שאת ירדת רק חצי קילו. זה תפוח וזה אגס וההשוואה איננה במקום, היא תחבל בדיאטה ובזוגיות כאחד.

6. מה עושים כשאחד רוצה להכניס הביתה מזון בעייתי ? באיזה תדירות כן יוצאים למסעדות? החליטו מראש מה עושים במצבים בעיתיים , כעת שניכם בעלי מוטיבציה להצליח ומוכנים לויתורים וזה הזמן לדון במקרים המיוחדים.

לסיכום, דיאטה משותפת יכולה להיות נהדרת והתמיכה ההדדית יכולה לעשות פלאים. זה קל יותר בבילויים משותפים שיכולים להיות יותר ספורטיביים מאשר מסעדות ובתי קפה, בבישול בבית, בקניית האוכל שנכנס הביתה (פחות מכניסים מזון בעייתי וזה ניכר בכמות השוקולדים שקונים "לילדים" ) במחמאות, תמיכה ועידוד.

אבל – חשוב שהציפייה לתמיכה ושיתוף פעולה תהיה שונה מהציפייה לתוצאות קרובות.

ועוד מילה קטנה על משקל של נשים ובסופה מתנה חינם –

המשקל הוא פרמטר פחות מדויק עבור נשים – נשים נוטות להתנפח לפני מחזור וכן בזמן ביוץ ובימים רבים בחודש המשקל לא מייצג נאמנה את מה שבאמת קורה. את יכולה להישקל כל יום ולראות תנודות מטורפות של מאות גרמים לפה ולשם… מה קורה פה ? איך להישקל בצורה נכונה ואמינה יותר שתעזור לך להתעודד ולהמשיך לרדת במשקל?

היכנסי ללינק וקבלי ממני מתנה את "המדריך לשקילה נכונה – איך תישקלי נכון ובדרך אמינה שתעודד אותך לרדת במשקל ?" – השאירי פרטים כאן והמדריך בדרך אליך במתנה דרך המייל.

מאת: טל פלג – דיאטנית , תזונאית , מאמנת לשינוי מפעילת תוכנית ההרזיה Must Diet

לאתר MUST DIET

ליצירת קשר חייגו: 050-2495252

מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה