חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

שאיבה בבית החולים

בואו נדבר על הנקה ושאיבת חלב בבית החולים.

יום הלידה הוא יום מרגש ולפעמים גם יכול לתפוס אותנו בהפתעה. אנחנו עושות הכל כדי להיות מוכנות עם כל מה שצריך ליום הגדול ומארגנות את התיק לבית החולים. אבל ייתכן שאנחנו מפספסות משהו אחד ממש חשוב- משאבת החלב. אנחנו נתלבט על איזה משאבה נקנה וכנראה שאפילו נקנה אותה לפני הלידה. אך רובנו בכלל לא נחשוב על להביא אותה איתנו לבית החולים.

אספנו לכן מידע חשוב וכמה טיפים בכל הקשור להבאת המשאבה לבית החולים:

אז קודם כל, כדאי להצטייד מראש במשאבה במיוחד כדי לא להיות תלויים בזמינות של המשאבות של בית החולים. הצורך בשאיבה עולה במיוחד סביב הסיטואציות בהן התינוק לא מתחבר לשד בימים הראשונים או שלא מתחבר באופן יעיל.

פינוי של השד בצורה סדירה ויעילה כבר בשעות שאחרי הלידה וכמובן בהמשך הוא מאוד משמעותי לתפוקת החלב. מחקרים מראים שפינוי של השד בשעתיים הראשונות אחרי הלידה משפיע על תפוקת החלב שבועות (!) קדימה. אם מסיבה מסוימת התינוק לא מתחבר לשד, אנו נרצה להקפיד על שני דברים: פינוי של השד וגירוי אינטנסיבי של השד, כמו שהיה עושה תינוק יונק.

בשביל לעשות את שני הדברים הללו עלינו לשלב בין סחיטה ושאיבה.

הסחיטה הידנית של השד מפנה את הקולוסטרום, נוזל סמיך ודביק שהוא החלב הראשוני והמשאבה פחות טובה בלהוציא אותו מהשד.

אחרי שנבצע את הסחיטה נרצה לשאוב משום שהסחיטה לא נותנת לנו את הגירוי האינטנסיבי והמתמיד שתינוק יונק נותן. לכן, בעבור כל הנקה שמתפספסת נרצה לסחוט את שני השדיים ולהוסיף שאיבה דו צדדית של רבע שעה.

הפיתרון הזה נותן תחליף נאות ליניקה של התינוק במידה והוא לא מתחבר לשד ואנחנו גם שומרות על תפוקת החלב.

סיבה נוספת לשאוב ולהביא את המשאבה יחד איתנו לבית החולים היא כדי שנוכל לטפל במצב של גודש פתולוגי.

ביממה השלישית עד החמישית גודש הוא דבר נורמלי. אין צורך לשאוב אלא לרוקן את השד באופן סדיר. אבל, מצב של גודש בהמשך יכול להוריד לנו את תפוקת החלב. הגוף נכנס ללחץ ובעצם מייצר חלב ויכול לגרום גם לדלקת. לכן, במצב של גודש אנו נשאב, אך רק עד להקלה. אנו לא נשאב לבקבוקים במצב הזה.

אם השד לא מתפנה טוב בהנקה, אנו נוסיף שאיבה אחר כך כדי למנוע מצב של גודש ונשאב רק עד שאנו לא מרגישות עוד את הגודש ומרגישות הקלה.

נשאלת השאלה, איך אנחנו יכולות לדעת שמדובר בגודש ולא במלאות תקינה? צריך לשם כך לבדוק את רמת הקושי של השד. אם השד מלא אך עדיין רק ואפשר למעוך אותו- זו מלאות תקינה. אם השד מתחיל להיות קשה מאוד כמו מצח ובלתי ניתן למעיכה, מדובר במצב של גודש ויש לשאוב על מנת להקל.

מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה