חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

מה עושים עם ילדים בחופש הגדול

אני אמא ל – 2 ילדים עכשיו בחופש הגדול, אז מה עושים עם ילדים בחופש הגדול
הנה כמה רעיונות שלי עבורכם.
חשוב גם לדעת לשמור על שגרה בחופש הגדול

איך שומרים על שגרה בחופש הגדול

הגיע החופש הגדול. שבועיים שלמים בבית עם הילדים!! בעיה של האימהות
כבר מתחילת יולי אני מתחילה להיות בלחץ.. איך יהיה? מה נעשה? איך אסתדר עם שלושתם לבד מבלי לאבד כמה ברגים? איך נצליח לשמור על שיגרה? יש צורך בשיגרה? ומה עם לישון צהריים?!? מה עושים ואיך שומרים על השגרה בחופש הגדול?

אז אחרי שנרגעתי קצת מהחרדות וכיוון שאני חולת שליטה (צריכה שהכל אצלי יהיה מסודר ומאורגן מראש, צריכה תמיד להתכונן..להכין את עצמי, להכין את הילדים.. .) משתפת במספר דרכים שסיגלתי לעצמי בתחילת כל חופש גדול שעוזרות לי לעבור אותו עם קצת פחות קושי.. אני מאמינה שמהצד כל ההכנות יכולות להיראות כמו חמ"ל לפני הקרב (ולפעמים ככה זה באמת מרגיש..) אבל בוודאות גם עוזר!

איך תתכונני לשבועיים שלמים לבד עם שלושה קטנטנים בבית??

להכין לוח זמנים יומי-שבועי- מעבר ללו"ז המפורט עד רמת מה נאכל בכל יום.. (ועליו ארחיב בסעיף הבא) פיתחתי עם הילדים מסורת של בניית לו"ז יומי. סדר יום הוא דבר שמאוד חשוב לי, סדר היום עוזר לי להירגע ולהיות בשליטה טובה יותר על היום. גם הילדים לימדו אותי שסדר עושה להם טוב (מעניין מאיפה הם למדו את זה..?) וגם הם חייבים תמיד לדעת מה עושים עכשיו? ומה נעשה כשנסיים? ומה נעשה אחרי שאבא יבוא? ומה נאכל לקינוח?

במסגרת המסורת של בניית לוח הזמנים, בשבת שלפני תחילת החופש אנחנו מתכנסים ומכינים לוח תכנון יומי (רק הפעילות הזאת מעבירה יום שבת שלם..) קונים פוליגל גדול, כל שנה בצבע אחר, שעומד במקום מרכזי מאוד בבית. עליו מדביקים תמונות של הפעילויות הקבועות ביום. למשל: בבוקר קמים.. רואים קצת טלויזיה..אוכלים ארוחת בוקר.. אחרי הארוחה משחקים בחוץ. בזמן הזה אין טלויזיה. אח"כ משחקים בפנים (או זמן עם חברים, פעילות בחוץ..גימבורי..) הכלל הוא שתמיד חוזרים בצהריים הביתה! מקלחות.. ארוחת צהריים.. אימא הולכת לנוח ילדים רואים סרט (כן, גם המנוחה של אימא בלו"ז..) אבא חוזר הביתה מהעבודה.. הולכים לגינה..

מה עושים אחה"צ?

החלק השני של היום, מה עושים אחה"צ? של היום נקדיש לצילומים, אפשר גם רק לכתוב.. (הצילומים מיועדים לקטנים שלא יודעים לקרוא עדין..) אפשרי כמובן גם להוריד תמונות מהאינטרנט אבל חלק מהחוויה היא שהם מסתובבים בבית ומצלמים את עצמם במקומות הטבעיים שלהם:  צילום ילדים אוכלים ארוחת בוקר, מתקלחים, משחקים בחוץ, צילום תמונות של המשחקים בבית.. צילום שלהם בזמן ארוחת צהריים..ערב.. התמונה המבוימת הקבועה של אבא חוזר הביתה מהעבודה.. וכך את כל שאר הפעילויות עד שהולכים לישון בערב (אנחנו כוללים גם תמונות של צחצוח שיניים.. סיפור לילה טוב.. כל אחד ושיגרת היום שלו..)

המטרה בתמונות היא שהילדים יוכלו להסתכל בלוח ולדעת מה הולך לקרות עכשיו.. לילדיםם הגדולים יותר אפשר גם להכניס שעון.. או פשוט להוסיף ציור של שמש ליום וירח ללילה. תכלס, אם אתם חולי שליטה כמוני, שגרת היום גם בחופש לא באמת משתנה ואפשר למחזר את הלוח כל שנה ולהוציא אותו מחדש לפני החופש גדול.. אבל לכל מי שחשוב לתכנן את החופש הגדול, בטח חשוב גם לתכנן את השבת וזאת דרך נהדרת להעביר עם הקטנים את השבת: גם בגזירה, גם בהדבקה, גם בקישוטים, גם בצילומים ברחבי הבית..

לוח תכנון חודשי

מה עוד עושים בחופש הגדול לדוג', מדפיסה לוח חודשי של אוגוסט.. באסיפה משפחתית שמיועדת רק לחופש הגדול אנחנו עושים יחד רשימה של כל הדברים שבא לנו לעשות בחופש: סרט, תערוכת דינוזאורים, תערוכת כרישים, בית מלון, לישון אצל סבתא.. גימבורי עם חברים ועוד ועוד ועוד.. ומתחילים לשבץ במשבצות הלבנות הריקות שמתמלאות מהר מאוד בשלל פעילויות שהילדים הציעו וחשבו עליהן.. כמובן שאני מכוונת את הדיון: שלא יהיה שבוע עמוס מידי בפעילויות בחוץ, ולא יותר מידי ימים רצוף בבית.

שתהיה לפחות פעילות אחד בכל השבוע שאהובה על ילד אחד במיוחד.. פעילות אחת לפחות שגם אבא מצטרף.. וגם כמובן קצת ימים שהם בלי תכנון (למרות שלפי סעיף 1 גם הלא מתוכנן הוא מתוכנן..) המטרה היא ללמד אותם "להיות" להעביר את הזמן בבית ללא הפעלה מיוחדת שדורשת לצאת מהבית או לבזבז כסף..

את הלוח תולים במקום מרכזי בבית שהילדים תמיד יוכלו לראות ולהיזכר.. במקרה שהילדים קטנים ועדיין לא יודעים לקרוא אפשרי להדפיס תמונות של כל אחת מהפעילויות (למשל תמונה של דינוזאור.. של כריש.. אם יודעים לאיזה סרט נלך תמונה של הסרט.. של סבתא וכו'..)

קייטנת הורים

כמובן שלא אני המצאתי את הגלגל, אני בטוחה שהורים רבים עושים את זה פשוט מחוסר ברירה, או חוסר ימי חופש מהעבודה.. מה עושים? בכל יום בשבוע ילד אחד מארח אצלו 3 או 4 חברים. לא צריכה להיות הפעלה מיוחדת, אפשר גם רק לקחת אותם לגינה הציבורית ולתת להם לרוץ ולשחק יחד. להורה המארח יתכנו 3 שעות מאתגרות (או אולי גם קלילות אם כולם משחקים יפה יחד ומעסיקים אחד את השני) וגם אם לא בעוד מספר ימים גם לו יהיו כמה שעות של שקט בבית..

לסיום מאחלת לעצמי ולכל האימהות (והאבות..) חופש רגוע, שיעבור מהר ושנחזור במהירות לשיגרה! (וגם אז כמה ימים לאחר מכן מגיעים החגים ומתחילים הכל מהתחלה..)

שלכן,

שני וילצ'ינסקי-טננבוים | "אימאל'ה"-בית לאמהות לאחר לידה.

דולה מלווה לאחר לידה-ליווי,תמיכה,ייעוץ והדרכה לאימהות בסטודיו או בביקור בית,

הנחיית קבוצות נשים בהיריון ואימהות לאחר לידה,

עובדת סוציאלית קלינית (M.S.W), מטפלת זוגית ומשפחתית.

052-2233774

ima-le.co.il

https://www.facebook.com/shani.vilten
מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה