חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

איך לבנות ביטחון עצמי אצל הילדים – חלק ג'

ביטחון עצמי אצל הילדים

לנו כהורים חשוב לראות את הילדים שלנו מאושרים, שמחים ומצליחים. המחקרים המובילים מראים שמעבר ל-IQ גבוה, אינטליגנציה רגשית מפותחת ואינטליגנציה חברתית גבוהה תורמות רבות לסיכויי ההצלחה שלנו לאורך כל חיינו. ביטחון עצמי הוא חלק בלתי נפרד מאינטליגנציה רגשית ואינטליגנציה חברתית.

רוצים שלילד שלכם יהיו חברים?
רוצים שהילד שלכם לא יתבייש בחברת ילדים אחרים ?
רוצים שהילד שלכם יהיה מנהיג צעיר ?

ביטחון עצמי נרכש כבר בגיל הינקות. לנו כהורים חלק חשוב ביותר בתהליך בניית ביטחון עצמי אצל הילדים ובפיתוח דימוי עצמי מנצח. אז איך נוכל נעזור לילדים שלנו לבנות ביטחון עצמי? איך נוכל להעצים אותם גבוה גבוה? בסדרת כתבות וסרטונים תקבלו ממני כלים מעשיים להעצמת ביטחון עצמי לילדים החל מגיל הינקות.
הטיפ השלישי בסדרה ; כיצד שינה רציפה ועצמאית בונה ביטחון עצמי ?

תינוק שזה עתה נולד, נכנס לעולם מלא בגירויים ושינויים סביבתיים:
המקום הבטוח השתנה עבורו, מהרחם לבית.
זמנים של יום ולילה שבתחילה התינוק אינו מבחין בהם.
השעון הביולוגי של התינוק אינו מותאם למציאות היומיומית החדשה
לכן יש חשיבות רבה לשינה עצמאית ורציפה.
שינה עצמאית :

עד גיל שלושה חודשים בערך התינוק אינו מבדיל בין יום ולילה וישן כ-16-18 שעות ביממה.

ככל שהילד גדל ומתפתח חלים שינויים בזמני השינה. במהלך היום יש שעות ערות רבות וארוכות יותר ומרבית שעות השינה מתרכזות בלילה; כלומר נוצר סדר יום מובנה וקבוע.

שינה היא פרידה לכל דבר ועניין והחל מגיל 5-6 חודשים התינוקות כבר יכולים לרכוש הרגלי שינה עצמאיים.

כולנו מכירים היטב את טקס שנת הלילה: ארוחת ערב, מקלחת, סיפור והשלמת תזונה לפני השינה – ואז אנחנו מניחים את הילד במיטה ונותנים חיבוק ונשיקה אחרונים.

ישנם ילדים שנרדמים רק במנשא, בידיים או על ידי מגע; אלו ילדים שהקושי שלהם הוא בעצם הרצון למגע וקירבה פיזית שמונע מהם פרידה ושינה עצמאית. התינוק שהה ברחם תשעה חודשים והיה רגיל להיות עטוף ומוגן 24/7 – ועכשיו קשה לו לוותר על ההרגל ולכן אינו נרדם עצמאית. במקרה כזה מומלץ להיעזר באנשי מקצוע העובדים בגישה המתאימה לכם ולילד שלכם. אלו יוכלו לעזור וללמד את הילד ואתכם ההורים להיפרד לשינה עצמאית.

ישנם ילדים שמרדימים את עצמם במיטה וזה אומר שבסיס הביטחון שלהם קבוע ויציב. הילד נפרד מההורים באופן עצמאי כי הוא יודע ומאמין שההורים נמצאים שם בשבילו מתי שיצטרך. בסיס ביטחון קבוע ויציב בונה ביטחון עצמי לילד כבר בגיל הינקות.

שינה רציפה תורמת גם היא להתפתחות הפיזית והקוגניטיבית של הילד. ילדים שישנים שינה רציפה שאינה מלווה בהתעוררויות מרובות הם ילדים שמתעוררים לבוקר של למידה סקרנות והתפתחות. ילדים שישנים שנת לילה רציפה הם ילדים שיש להם סדר יום קבוע ומאורגן.

סדר יום קבוע ומסודר בחייו של הילד מקנה לו תחושה של ביטחון; הוא יודע למה לצפות, מה הולך לקרות ויודע שהוא מקבל מענה מסודר וקבוע לכל צרכיו.

ילד שנפרד לשינה, נרדם באופן עצמאי ויישן שינה רציפה לפי הצרכים שלו ובאופן עקבי לומד לרכוש ביטחון ואמון, אלו מקנים לו בסיס ביטחון. כשבסיס הביטחון של הילד יציב – בסביבה שלו, אז נבנה ביטחון עצמי.

לסיכום, ילדים שישנים שנת לילה עצמאית ורציפה הם ילדים בעלי הסתברות גבוהה יותר לגדול ולהיות ילדים עם ביטחון עצמי גבוה.

שלכם,

ליהי ג'ילט-סנטו, B.Ed ,מאמנת ילדים ומנחת הורים

מנהיגים צעירים! פורטל Askimo

נייד; 054-2222095

ליהי – כותרת עדכנית

התפתחות הילד
מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה