חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

להרדים תינוק – 8 טיפים שעושים את ההבדל

למה אנחנו בכלל נאלצים להרדים את התינוק שלנו?

תינוקות רבים לא נולדים עם היכולת להירדם באופן עצמאי, והם זקוקים לנו על מנת שנסייע להם להירדם בהתחלה, ושנלמד אותם להירגע ולהירדם בעצמם כשהם בשלים לכך בגיל מאוחר יותר.

תינוקות, בדומה למבוגרים, ישנים לפי מחזורי שינה, בכל מחזור יש מספר שלבים:

שלב של כניסה לשינה – "הפעלה"

שלב הכנה לשינה עמוקה

שינה עמוקה

שינת חלום

הכניסה לשינה והיציאה ממנה תלויה במאזן של הורמונים רבים שאם אחד מהם יחסר, השינה תהיה לא איכותית או שתהיה מלווה בהתעוררויות מרובות ולכן ברגע שהם אינם יודעים להירדם באופן עצמאי הם יתקשו לעבור בין מחזור שינה אחד לאחר.

מחקרים רבים מראים כי בעיות שינה אינן חולפות מעצמן ולכן חשוב ליצור את תהליך הלמידה מגילאים קטנים באופן אמפטי, מכיל וללא בכי.

הכנתי עבורכם 8 טיפים מנצחים שיסייעו לכם להבטיח כי שנת תינוקכם תהיה איכותית ותאפשר לתינוקכם ולכם לישון רצוף ולקום רגועים ומחוייכים.

1. הימנעו מהסתמכות על השעון וזהו סימנים מוקדמים

הצורך לישון בקרב תינוקות, הינו צורך שניתן להבחין בו באמצעות אותם עצבובי קשר בין מערכות שונות בגופם של תינוקות. סימנים מקדימים לצרכים שונים (שינה/רעב/התרוקנות) מופיעים מס' דקות לפני שהצורך הופך להיות אקוטי ומצריך מענה מיידי.

סימנים מקדימים לעייפות יכולים להתבטא בהאטת קצב פעילות ובבהייה מתמשכת, פיהוק גירוד בעיניו וגבותיו יראו אדמומיות. בשלב הבא, התינוק יתחיל לקטר באופן מיוחד אשר יעיד על עייפותו ולאחר מכן יופיעו הסימנים המידיים. הרדמה בסימנים המוקדמים, תעזור לו לישון שינה איכותית ובריאה להתפתחותו.

2. הקפידו כי תינוקכם יילך לישון שבע

תינוק רעב, יתקשה להירדם. בין אם מדובר בניסיון להשכיב לישון עם תחילת הלילה ובין אם ביקיצה של התינוק בין מחזורי שינה במהלך הלילה. היפתרו מהשעון וענו על סימני רעב מוקדמים המופיעים בטרם ההשכבה/באמצע בלילה – תנועות מציצה עדינות עוד לפני שהתינוק מתעורר, מציצת אגרופיו, אצבעותיו ועוד. תינוק שבע יישן טוב ובתחושת בטחון.

3. שמירה על סדר יום ושינה איכותית במהלך היום

תינוק שישן טוב במהלך היום יישן טוב גם בלילה. שינה טובה במהלך היום מסייעת להתכנס בצורה אפקטיבית יותר לשנת לילה. כדי להצליח בכך חשוב לייצר סדר יום וטקסים קבועים. ברגע שהתינוק ידע מה הדבר הבא שעומד לקרות תרד משמעותית תחושת המתח והוא יחוש בטחון.

4. צרו אווירת טרום שינה

לאפשר אוירה שקטה ורגועה כ-90 דקות לפני שהולכים לישון. להחשיך מעט את חדר השינה, להוריד טונים ולהרחיק מסכים. במידה ויש אחים גדולים ניתן לרתום גם אותם למשימה. סיפור לא מרגיע כל ילד. יש ילדים שדווקא מתעוררים מסיפורים. חשוב להתאים את אופי האווירה לילד שלכם.

5. אמצו מנטרת שינה

בתהליך ההרדמה חשוב לדבוק ולהתמיד במספר מילים/מילה אחת ולחזור עליה בלחישה רגועה, לדוגמא: "ששש…לישון, לישון, עכשיו הולכים לישון". המנטרה עוזרת לתינוק להתכנס לשינה עמוקה ונוסכת ביטחון ורוגע.

6. לגשת לתינוקכם כאשר בוכה – אך לא להרים ישר

בזמן ניסיונותינו להרדים או באם מתעורר באמצע הלילה, חשוב מאוד לתת מענה כשהתינוק בוכה. עד גיל שנה וחצי כל בכי מעיד על צורך וחשוב להבין מהו ולענות עליו. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי תינוקות רבים מדברים, צועקים ואף בוכים מתוך שינה מבלי צורך להתעורר ולכן רצוי לא 'לזנק' ולהעיר, אלא לבדוק.

7. היצמדו לטבע

אחת הדרכים הכי קלות לעזור לתינוקכם לישון טוב היא לחשוף אותו לשינוי גם מבחינת הסביבה. כלומר לחשוף אותו להחשכה כשאכן השמש שוקעת ולחשוף אותו לאור כשהשמש זורחת. בבוקר כשהשמש זורחת, כדאי לפתוח את התריס בחדרו, תאורת השמש הטבעית תאפס את רמות המלטונין והוא יתעורר בתחושה עירנית.

8. הישארו רגועים

אל תאבדו את עצמכם. סמכו גם על אחרים שיוכלו להרדים את התינוק שלכם, אפשרו לבן זוגכם להיות שותף פעיל. כך תוכלו להוריד במעט את תחושת האחריות הלא פשוטה שהחלה ברגע שהתינוק נולד. על מנת שילד יהיה רגוע הוא זקוק להורים רגועים שישרו עליו בטחון ולכן אפשרו לעצמכם רגעים של שקט ואנרגיה בהתאם לצורך וחיזרו אל תינוקכם נינוחים יותר.

*הכותבת לריסה גינת, אמא לאביגיל ונעמי, הבעלים והמייסדת של SmallTalk – אקדמיה ארצית להנחיית הורים

——————————–

הצטרפי לסדנאת בוטיק לישון טוב בגיל הרך – קורס שינה עד גיל שנה
בהדרכת ספיר מישוק, יועצת שינה מוסמכת , יועצת גמילה מחיתולים ומדריכת הורים

שינה
מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה