חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

נימי דם בעור הפנים במהלך ההריון ולאחריו

טיפול בנימי דם בעור הפנים במהלך ההריון ולאחריו

הם מוכרים לכם בעור הפנים כנימי דם קטנטנים ודקיקים בכנפות האף, לחיים, סנטר ומרכז המצח. מתיחה קלה של העור עם קצות האצבעות עלולה לחשוף "מפת דרכים" של פסים אדומים המקנה לעור לא פעם מעטה אדמומי. מה הם הגורמים להופעתם? ממה מומלץ להימנע? ומה הן הטכנולוגיות החדשות לטפול? הכל במאמר הבא

מאת: יפית כהן – קוסמטיקאית רפואית

מה הם "נימי עכביש"?

נימי דם בעור הפנים המכונים לעיתים גם כקופרוז או בטרמינולוגיה רפואית Thread Vein או Spider Vein הינם נימי דם הקטנים בקוטרם מ- 1 מ"מ והממוקמים קרוב לפני השטח של העור. מלבד הפנים, הנימים יכולים להיות שכיחים באזור הצוואר, גוף והחלק העליון של החזה. התופעה שכיחה יותר בקרב נשים עם גון עור לבן אך לא רק!

מה הם הגורמים להיווצרות נימי דם בעור הפנים?

נטייה גנטית, מחלות מסויימות, חשיפה לשמש, פציעה של העור, נטילה של סטרואידים ותרופות מסויימות, שינויים הורמונלים בהריון הנובעים מעליה של הורמון האסטרוגן ומיקרוסירקולציה של זרימת הדם בנימים,בלוטות חלב מוגדלות, מחלות כבד וגורמים נוספים שנימנים מבין הגורמים הידועים להתהוות התופעה.

נימי דם בעור הפנים – לא רק בעיה אסתטית…

נימי דם בעור הפנים יכולים להצביע לעיתים על בעיה בריאותית כדוגמת רוזציאה. הפרעת עור כרונית המאופיינת בתהליך מואץ של הרחבת כלי דם(ווסודילטוריות), דלקת ואדמומיות בעור. הפרעת עור זאת יכולה לגרום לשינויים מורפולוגים בעור המתבטאים אף בהיווצרות נימי דם קטנטנים (אנגיוגנזיס). כל זאת ועוד שהפרשת חלב מוגברת ובלוטות חלב מוגדלות תופעה השכיחה ברוזציאה עלולה להחמיר עוד יותר את היווצרות נימי הדם ולכן קדימות באבחון פתיחה וניקוז החלב מהבלוטה מומלצים ביותר על מנת למנוע פרוגרסיביות והחמרה בסימפטומים האופיינים!

עשי ואל תעשי…ממה מומלץ להימנע?

– מומלץ להימנע משימוש במייק אפ וקונסילר אשר לא ניתנים להסרה בנקל.

– חשיפה לשמש עלולה להחמיר האדמימות האופינית על כן מומלץ השימוש במסנני קרינה

– מומלץ להימנע מפילינגים המכילים גרגרים ו/או שפשוף עור הפנים

– שתיית אלכוהול אומנם לא מומלצת במהלך ההריון אך יש להדגיש כי מומלץ להימנע גם עם תום
תקופת הפוסט פארטום. שתית אלכוהול אצל רוב האנשים והאדמימות הנלוות בפנים דועכת
מאחר וכלי הדם נמצאים תחת וויסות נוירולוגי מבוקר. לא כך הדבר כאשר מדובר במיקרים של
רוזציאה או אדמימות קבועה בעור הפנים.

אור על עור הפנים

אחת התופעות הידועות בטיפול בנימי דם הינה שכיחות חזרתם בעור הפנים וזאת בשם ניראות לקוייה של הנים ומבנהו המורפולוגי בעת הטיפול מלבד גורמים גנטים. אחת הטכנולוגיות החדשניות לטיפול נקודתי בנימי הדם ומניעת חזרתם ברב המיקרים הינו מכשור העושה שימוש בטכנולוגיות של דימות הנים ע"י אור מקוטב –צולב (Cross Polarization), טכנולוגיה המבטלת את החזר האור ובכך מעלה את הדיוק הקליני בטיפול בנים הדם.

טכנולוגיות לטיפול – אז מה חדש?

אחת הטכנולוגיות החדשות והבטוחות לטיפול נקודתי בנימי הדם הינה טכנולוגיה הידועה בשם (Thermocoagulation).טכנולוגיה אשר אינה תלוייה בגוון העור של המטופל והמבוצעת בד"כ במיקרים בהם פרוצדורות כדוגמת לייזר וטכנולוגיית IPL כשלו מלטפל בנימי דם ממוקדים. הטכנולוגיה עושה שימוש בהחדרה נקודתית של גלי רדיו לנים הדם באמצעות מחט מבודדת אשר קוטרה 0.3 מ"מ. החום הנוצר בנים גורם לקרישת הדם ולפגיעה בדופן הנים עד להעלמותו וספיגתו בגוף ומנגד אינו פוגם בשיכבה החיצונית של העור. הטכנולוגיה אינה מבוצעת בהריון והינה שונה משיטת המחט החשמלית הידועה(אלקטרוקואגולציה) שכן זאת האחרונה אינה מומלצת לטיפול בנימים מפאת הסיכון להצטלקויות ושינויים פיגמנטטיבים בעור!

לסיכום

הטיפול בנימי הדם מחייב אבחון מקדים המבוצע ע"י איש מקצוע המומחה לעניין. עיכוב בטיפול עלול לגרום לריבוי והגדלת קוטר נימי הדם ומשכך להחמרת האדמומיות בפנים אם זאת קיימת.

כותבת המאמר: יפית כהן- קוסמטיקאית רפואית המתמחה בדרמטולוגיה קוסמטית ואיבחון קליני של העור. בעלת קליניקה לפרוצדורות אסתטיות המתמקצעת בטיפול ברוזציאה, נימי דם וטיפול בעורות רגישים. מרצה בכנסים מיקצועיים בתחום הפרעות עור, טיפוח העור ושמירת בריאותו.

יפית כהן

פרטים להתקשרות: נייד: 054-5321040

פייסבוק: http://on.fb.me/127IFJR

מייל להתקשרות:[email protected]

מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה