חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

הסבה לתחום החינוך בעקבות המעבר להורות

הסבה לחינוך

חינוך הוא מקצוע עם שליחות וייעוד. אמנם הוא נחשב למקצוע שוחק, אבל העובדה הפשוטה היא, שאף מורה לא יכול להתמסר לחינוך לאורך זמן ללא תחושה עמוקה של מחויבות ורצון לתרום לחייהם ולהתפתחותם של ילדים ובני נוער.

אורח חייהם של מורים, הכולל חופשות ומאפשר למי שבוחר במסלול זה להיות עם הילדים בחופשותיהם מעודד יותר ויותר הורים לערוך הסבה לתחום ולבחור בלימודי חינוך לאחר שהפכו להורים.

הסבה לחינוך

בעשורים האחרונים גילם של הורים טריים הולך ועולה ברוב מגזרי החברה. פירוש הדבר הוא שאנשים בוחרים להקים משפחה בשלב מאוחר ובוגר יותר בחיים, ורובם כבר בוגרי תואר ראשון, או לימודים מסוג אחר. זהו יתרון כאשר הם מבקשים לעשות הסבה מקצועית. הניסיון האקדמי והמקצועי שלהם, כמו גם ניסיון החיים שלהם, מעניקים להם יתרון בכמה מישורים. במישור הלימודי, לרוב הדרך אל תעודת ההוראה תהיה קצרה וקלה יותר. רובם יידרשו ללימודי השלמה, המקצרים את תהליך רכישת התואר, וגם במקרה שיצטרכו לתואר ראשון מקיף, הם כבר יודעים איך לגשת ללימודים.

מעבר לכך, רובם אנשים מגובשים ומיושבים יותר, מה שמאפשר בחירה ממוקדת ומדויקת יותר של תחומי ההתמחות שמעניינים אותם. ניסיון החיים שלהם וההורות עצמה מעניקים להם נתוני פתיחה טובים בכל הקשור לעבודה בשטח: התקשורת עם ילדים ובני נוער אינה זרה להם והיא פחות מאיימת ויותר קולחת ויעילה.

חשוב לזכור גם שמורים בעלי תואר אקדמי נהנים מכמה יתרונות – עומדות בפניהם אפשרויות רבות יותר, מכיוון שלפעמים התקן או דרישות התפקיד מחייבות מורה בעל תואר. מעבר לכך, לרוב הם זוכים לתגמול כלכלי גדול יותר מאשר מורים ללא תואר אקדמי. גם הלימודים עצמם הם בגדר חוויה מעשירה עבור מורים – מכיוון שהם זוכים לראות כך פן נוסף של מערכת חינוך, ואיך היא מתנהלת מצד הסטודנט.

אז איך עושים את זה?

אנשים בעלי רקע אקדמי, יגלו שתהליך ההכשרה הוא ממוקד יחסית. ברוב המכללות המציעות תכנית הסבת אקדמאים להוראה, הלימודים נמשכים שנה אחת, לרוב במסגרת דו שבועית. התכנית מקיפה ומעמיקה, אבל אינה מחייבת התמסרות מוחלטת – זה בדרך כלל קריטי עבור הורים.

יש תכניות הסבה להוראה וחינוך במבחר של מכללות ברחבי הארץ. בין היתר אפשר להירשם ללימודים אלה במכללת לוינסקי, בבית ברל, במכללת דוד ילין בירושלים, במכללת אורנים ובסמינר הקיבוצים. רוב תכניות ההסבה נבנות או מורכבות על סמך הכרה בתארים ובלימודים הקודמים של הסטודנט.

רוב תכניות ההסבה מורכבות מכמה חלקים עיקריים – לימודי יסוד הכוללים לימודי לשון, קורס עזרה ראשונה ועוד; לימודי חינוך תאורטיים, המעניקים כלים בסיסיים להבנה של החינוך ככלי ושל התקשורת עם תלמידים; ולימודי התמחות, על פי התחום הנבחר ושכבת הגיל שאותה בחרתם ללמד.

אז שיהיה בהצלחה!

מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה