חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

המדריך המלא לארגון אירוע בריתה

אירוע בריתה- כל מה שאתם צריכים לדעת

בשעה טובה נולדה לכם בת וכדי לחגוג את האירוע ולהציג את התינוקת שהצטרפה לחיק המשפחה, החלטתם לארגן אירוע בריתה (בעצם טקס חגיגי שבשונה מאירוע ברית, אין בו שום מצווה דתית).

קחו בחשבון שאירוע בריתה תוכלו לערוך גם לאחר שהתאוששתם מהלידה ובמועד הנוח לכם ביותר.

גם אם אתם מתכננים אירוע בריתה מצומצם בבית או אירוע מכובד באולם אירועים, חשוב לתכנן את האירוע ולדאוג לפרטים הקטנים כדי שגם המוזמנים וגם אתם תוכלו ליהנות מאירוע מהנה ומוצלח. אז לצורך כך, להלן המדריך לארגון בריתה:

בחירת גודל האירוע

הדבר הראשון שצריך לעשות כשמארגנים בריתה הוא לתכנן את גודל האירוע. האם אתם מתכננים להזמין רק חברים קרובים ומשפחה או להתרחב ולהזמין כמות נכבדת של אורחים? בכל מקרה, מומלץ לעדכן את האנשים שמתכננים לבקר אתכם מיד לאחר הלידה שמתוכנן אירוע, כך תמנעו מצב של "טיילת" בבית ומצבים לא נעימים בהם האורחים יביאו מתנה כפולה.

בחירת מקום לאירוע בריתה

חשבו מה סוג המקום בו הייתם רוצים לקיים את החגיגה. האם לבחור אולם אירועים לאירוע רשמי הכולל כמות נכבדת של מוזמנים ומתאים לימי החורף או הקיץ החמים. או האם אתם מעדיפים דווקא גני אירועים ירוקים ופורחים, המאפשרים אירוע באווירה טבעית שיתאים לעונת מעבר נעימה.

אפשרות אחרת היא לקיים את האירוע באחד המלונות במרכז (שמתאים לאורחים מצפון ומדרום) או בכל עיר מרכזית אחרת באולם אירועים בתוך המלון. במידה ואתם מתכננים אירוע מצומצם, מומלץ לשקול לבחור לקיים אותו במסעדת אירועים קטנה ואינטימית. בכל מקרה, כדאי לבחור מקום נגיש ולא רחוק למרבית האורחים.

בחירת מועד האירוע- מתי לקיים את אירוע הבריתה?

מומלץ לבחור מועד לאירוע שיהיה נוח לכולם. מאחר ולא מדובר באירוע פורמאלי כמו חתונה או בר מצווה, שלרוב נערכים בשעות הערב, בריתה יכולה להיערך גם ביום שישי בצהריים, זמן אידיאלי גם עבור הילדים שעדיין לא מותשים מיום פעילות מלא.

הזמנת האורחים

הזמינו את האורחים בדרך שאתם נוהגים לתקשר איתם באופן כללי. למשל באמצעות המייל, פייסבוק, טלפון. אין חובה לשלוח הזמנה כתובה לכל אחד מהאורחים. ניתן כיום גם להעביר הזמנה במייל ולבקש לאשר הגעה.

בחירת תוכנית אומנותית

לרוב בריתה מתקיימת בשעות הצהריים במסגרת אירוע פחות פורמאלי ומחייב. זוהי הזדמנות לארגן אירוע קליל וחווייתי גם לילדים, במידה ויש לתינוקת גם אח/אחות גדולים ו/או צפויה כמות נכבדת של ילדים באירוע. במקרה כזה, מומלץ להזמין תוכנית אומנותית לילדים – הפעלה חווייתית כמו ליצן, קוסם, קריקטוריסט שאחראי על ציורים משעשעים של האורחים עם הרבה הומור, טרמפולינות וכיוצא בזה. זוהי דרך לרתק את הילדים באירוע, לשמח את ההורים שיהיו פנויים באירוע ולגרום לאח הגדול להרגיש שהמסיבה היא גם עבורו.

בחירת מוזיקה

במידה והחלטתם על אירוע המשלב גם ריקודים, בחרו בתקליטן שיהיה לטעמכם וישים מוזיקה קצבית שתעודד ריקודים. במידה ובחרתם לוותר על הריקודים, תוכלו לבחור מוזיקה שקטה שתהיה מוזיקת רקע שתנעים את שהותם במקום ותתנגן גם בזמן האוכל אבל לא תפריע לאורחים לשוחח ביניהם. במידה ויש לכם העדפה לסגנון מוזיקלי מסוים שגם נראה לכם שיקלע לטעמם של האורחים, דאגו לעשות תיאום ציפיות מראש עם התקליט או מנהל האירוע.

בחירת התפריט

במידה ומדובר באירוע מצומצם יחסית, מומלץ לא לבחור בתפריט המורכב ממנות גורמה אלא ממנות סטנדרטיות בשריות או אפילו ללכת על תפריט חלבי פחות רשמי ואז גם אפשר לבחור קינוח חלבי טעים. מידה ומוזמנת כמות מכובדת של ילדים לאירוע, מומלץ להזמין עבורם מנות ילדים, כך הם ייהנו ממבחר אוכל שמותאם לכם כמו למשל ציפס ושניצל.

הפרטים הקטנים והחשובים

ישנם פרטים שחשוב לשים לב אליהם כשמארגנים את האירוע עצמו למשל האם קיים במקום פיקוח של משרד הבריאות, המשטרה ומכבי האש במקום? איזו תעודת כשרות קיימת במקום, האם השכרת המקום כוללת גם עיצוב כמו סידורי פרחים, שולחנות? וכל פרט שנראה לכם חשוב להתעכב עליו למען הסר ספק בשלב מאוחר יותר.

מאת ציפי ב.

שיהייה במזל טוב מאחלים צוות צעדים ראשונים.

מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה