חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

דם טבורי מתנה מהטבע לתינוק

דם טבורי –  ״מתנה מהטבע לתינוק״
למה כולם מדברים על זה?

סיפורם של ילדים ישראלים שטופלו בארה"ב באמצעות דם טבורי עצמי, לצד יותר מ-30,000 השתלות דם טבורי שבוצעו בשנים האחרונות, גורמים ליותר ויותר זוגות להתעניין בשימור דם טבורי לתינוק בבנק פרטי בלידה.

לפני כ-25 שנים גילו המדענים שהדם הטבורי עשיר בתאי גזע שיכולים להפוך לכל תא בגוף: תא עצב, תא של מערכת הדם וכו'. היום ניתן לטפל באמצעות דם טבורי שנאסף בלידה והוקפא בבנק מיוחד בכ-80 מחלות קשות וחשוכות מרפא, בעיקר מחלות סרטניות, תסמונות גנטיות ואוטואימוניות. תאי גזע מדם טבורי מתאימים ב-100% לתינוק ובסבירות גבוהה גם לילדים נוספים במשפחה ולכם ההורים. אפשר לאסוף דם טבורי גם אם תלדי בניתוח קיסרי או אם את בהריון עם תאומים. איסוף דם טבורי אפשרי גם אם את מעוניינת להשהות את חיתוך חבל הטבור בכמה דקות.

שימוש בדם טבורי עצמי: רפואת העתיד כבר כאן

בעבר שימש הדם הטבורי בעיקר כתחליף להשתלת מוח עצם, אבל היום כבר ידוע שפוטנציאל נוסף וחשוב שלו הוא בתחום הרפואה הרגנרטיבית – ריפוי ושחזור רקמות ואיברים פגועים. הכיוונים המבטיחים ביותר הם שיתוק מוחין (CP)***, סכרת נעורים, פגיעות מוחיות אצל ילדים (TBI) ואוטיזם. מאות השתלות של דם טבורי עצמי כבר בוצעו בילדים חולים.

מדוע צריך ביטוח דם טבורי?

דמייני לרגע מצב בו עולה צורך להפשיר את מנת הדם הטבורי ולהשתמש בה לטיפול במחלה קשה. המשפחה תזדקק אז לכסף רב: מימון ההשתלה שבמקרים רבים איננה מכוסה ע"י מערכת הבריאות, תשלומים לרופאים, אולי גם טיסה לחו"ל ושהייה ממושכת שם. חשוב ללוות את אקט שימור הדם הטבורי בפוליסת ביטוח מקיפה, על מנת שברגע האמת תהיו מכוסים גם מבחינה כלכלית. שילוב של שימור דם טבורי עם פוליסת ביטוח מקיפה נועד להעניק לכם ביטחון ושקט נפשי.

בנק דם טבורי ציבורי מול פרטי
היום אפשר לשמור את הדם הטבורי בבנק פרטי, אך אם החלטת שאין ביכולתכם לעשות זאת, אפשר וכדאי לתרום את הדם לבנק הציבורי.
חשוב להכיר את ההבדלים בין שתי האפשרויות הללו.
בבנק הפרטי נשמרת המנה על שם היילוד תמורת תשלום, והיא זמינה לשימוש מיידי לו ולמשפחתו. מנה הנשמרת בבנק הציבורי מיועדת לשימוש ע"י הציבור בכל מקום בעולם. בשל תקציב מוגבל, רק כ- 30% מהמנות הנאספות לבנק הציבורי נשמרות בפועל.
עם זאת, אם החלטתם לא לשמור דם טבורי למשפחה, רצוי מאוד שתתרמי את המנה ותמנעי השלכת אוצר יקר ערך זה לפח.

* לראיון עם דנה אבישר, אימא של רלי

** הטיפולים בוצעו במסגרת ניסוי קליני רחב היקף מאושר FDA .

תינוקת על אמא
מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה