חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

איך לבחור חיתול לתינוק?

אז למה כל כך קשה לנו לבחור חיתול לתינוק שלנו?
המבחר הגדול של חיתולים בארץ מבלבל וגורם להורים רבים, בעיקר הורים בפעם הראשונה, לנסות ולהבין מה לבחור ומה מתאים ביותר לתינוק שלהם.

חיתול הוא אחד הדברים הבודדים הצמוד לעורו העדין של התינוק כל יום, כל היום. למעשה יבלה התינוק כשחיתול עוטף ומחבק אותו, כשלוש שנים בממוצע, כ 27000 שעות בימי חייו הראשונים. השאלה מהו החיתול הטוב, איך בוחרים נכון מהמבחר ואיך יודעים מהו החיתול הסופג והשומר על עור התינוק היא שאלה חשובה.

בארץ ישנם חיתולים רב פעמים הדורשים כביסה וחיתולים חד פעמיים. רוב ההורים בוחרים להשתמש בחיתולים חד פעמיים, המקלים על הטיפול בתינוק ודואגים לעור יבש ובלתי מגורה

מבחר החיתולים בארץ גדול והוא מכיל חיתולים רב פעמיים וחיתולים חד פעמיים וכמובן חיתולים המיוצרים בארץ וחיתולים שהם פיתוח בינלאומי. מול המבחר הזה ההורה צריך להחליט מה נכון לתינוק שלו. אז איך מתחילים ומה חשוב לבדוק על מנת שנוכל לבחור חיתול לתינוק בהתאמה מיטבית לתינוק שלנו:

גודל ומשקל: על כל אריזת חיתולים ישנה חלוקה לגדלים, גילאים ומשקל הילד. חשוב להתאים את החיתול לילד שלכם ולקנות חיתולים אל תשכחו שככל שהתינוק גדל ועולה במשקל, מה שקורה מהר בשנה הראשונה, משתנה המידה. המידות מתחילות ממידת פגים ודרך חיתולי NB וממשיכים עד למשקלים גדולים של 20 קילו. להאגיס שינו חיתול NB המאפשר להורה לדעת מתי החיתול מלא דרך פס המשנה את צבעו כאשר החיתול מתמלא. פס ז מאפשר להורה להירגע ולא לבדוק בכל פעם את החיתול וכמובן לא להחליף סתם חיתול יבש

ספיגה: מטרת החיתול היא ספיגת שתן והפרשות התינוק והשארת ישבנו העדין של התינוק יבש. חיתול טוב משאיר את עור התינוק יבש ובלתי מגורה, וסופג זמן רב את ההפרשות. רצוי שלחיתול שתבחרו יהיו 3 שכבות:

שכבה סופגת: עשויה מסיבים טבעיים ותפקידה לספוג את ההפרשות ובנוסף היא משמשת כשכבת ריפוד על מנת שהתינוק יוכל להתנועע בנוחות.

שכבה נועלת נוזלים: השכבה סופחת את ההפרשות ונועלת אותם בפנים. בעזרתה החיתול מצליח לספוג. חיתולי האגיס סופגים פי 40 ממשקל התינוק.

שכבת הגנה: זו השכבה העליונה שתפקידה להכניס במהירות את ההפרשות אל השכבה הנועלת ובמקביל היא מונעת מהפרשות שטרם נספגו, לבוא במגע עם עורו העדין של התינוק. על ידי כךנמנעת רטיבות ואדמומיות.

מתאים אנטומית לתינוק: התפתחות התינוק מהירה מאד בשנה הראשונה. הוא מתהפך, זוחל ומתחיל ללכת. חיתול טוב נסגר היטב ומתאים למבנה התינוק. חשוב לזכור ששבועיים הראשונים חשוב גם שחיתול לא יגע בחבל הטבור. שימו לב שישנם חיתולי כמו זה של האגיס, שבהם ישנו פתח מיוחד לחבל הטבור

בנים בנות: ישנו הבדל בין בנים ובנות במרכז הספיגה המומלץ של החיתול. כדאי למצוא חיתול שיתאים לתינוק או לתינוקת שלכם. להאגיס ישנו חיתול המותאם לבנים ולבנות באופן מיוחד

כיצד ניתן לחסוך בהוצאות קניית החיתולים ?

איפה קונים? כדאי לברר ולבדוק מבצעים. תמיד קיימים מבצעים ברשתות שיווק מתחרות. אפשר למצוא חיתולים גם בהזמנה באינטרנט.

האם לקנות הרבה במבצעים?: אל תתפתו יותר מדי למבצעים ולאגירת כמות גדולה מדי של חיתולים, כיוון שהתינוק גדל מהר מאוד והמידות משתנות.

בדקו מה מחיר חיתול ולא אריזה שלמה: בהשוואת המחיר של חיתולים מומלץ לבדוק מה עלות של חיתול בודד. בין יצרנים שונים כמות החיתולים באריזה משתנה, ולכן השוואה של מחיר לחבילה אינה תמיד נכונה.

הזול הוא תמיד זול? כשמדברים על בחירת חיתול גם המרכיב הכלכלי נכנס לתמונה ומהווה שיקול. כדאי לדעת שחיתול טוב יספוג לאורך זמן וישמש את התינוק זמן ארוך יותר. כשמדברים על חיתול זול כדאי לעשות חשבון נוסף של מספר החיתולים בהם משתמשים ביום.

ותחשבו גם על פח חיתולים שיתן לכם מענה לאחסון החיתולים באופן הגייני לאחר השימוש.

החתלה
מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה