חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

חופשה עם ילדים בגילאים שונים

אולי אתם עדיין זוכרים את אותם ימים בהם יצאתם לחופשה בלי לחשוב פעמיים, ביליתם במועדונים עד שעות הבוקר, התעוררתם מאוחר, וירדתם בכיף לחוף הים. אכן ימים נפלאים… אלא שתקופה זו הוחלפה בטיפול בתינוקות ובילדים, בדאגה לארוחה חמה בכל יום, בהמון כביסות ובפחות שעות שינה. אבל, עדיין חופשה משפחתית יכולה להיות מאוד כיפית, גם אם יוצאים עם ילדים בגילאים שונים.

לתכנן משהו מתאים לכל אחד

לא מעט הורים בוחרים לבלות חופשה עם הילדים, טורחים ומחפשים דילים לחו"ל שיביאו אותם לחופשה המושלמת, וחוזרים הביתה עייפים וזקוקים לחופשה מהחופשה.

כדי שזה לא יקרה, צריך קודם כול להבין מה כל אחד מבני המשפחה רוצה לקבל מהחופשה, ולאחר מכן להקצות זמנים לפעילויות השונות. אולי אבא רוצה לראות כדורגל, אימא רוצה ספא, הילד הגדול רוצה לבקר במוזיאון הדינוזאורים והקטן מעדיף את הלונה פארק… עדיין תוכלו להתאים את לוח הזמנים כך שיהיה זמן גם לחלומות של כל אחד וגם לסיורים באתרים, לביקור בפארק שעשועים ולפעילויות אחרות.

קחו בחשבון שיום עמוס מדי בסיורים יכול להיות מעייף מדי עבור ילד בגיל הגן, וארוחת ערב במסעדה מפוארת יכולה ממש לא להתאים לפעוט עייף שמשתולל. לכן, בדיוק כמו כול דבר אחר שקשור להורות, אתם צריכים להיות מודעים לצרכים של הילדים שלכם ולצרכים שלכם, ולמצוא את האיזון שיתאים לכולם.

לערוך מחקר מקדים
אולי בחרתם בנופש על חוף ים מקסים שכולל גם מחנה מיוחד לילדים, וחשבתם שהילדים ייהנו במחנה עם ילדים אחרים, אבל רק כשהגעתם למקום גיליתם שלמחנה לא מתקבלים ילדים מתחת לגיל חמש. או שנכנסתם לפארק השעשועים וגיליתם שהילד שלכם לא עומד ברמת הגובה הנדרשת ברוב המתקנים.

תוכלו להימנע מבעיות שכאלה אם תתכוננו מראש, תגלשו באינטרנט, תקראו, תחקרו ותבחרו ביעד ובאטרקציות שבאמת מתאימים לילדים שלכם. זאת ועוד, לאחר שבחרתם יעד ולפני שאתם יוצאים לדרך חפשו היכן נמצאים גני השעשועים המקומיים, או האטרקציות לילדים. כאמור, באינטרנט תוכלו למצוא מידע כמעט על כל דבר.

לטוס בחוכמה
טיסה במטוס יכולה להיות כיף גדול או סיוט מוחלט. נסו להזמין טיסות שיוצאות בבוקר, כי אז יש סיכויי טוב יותר שהטיסה לא תצא באיחור. הקפידו לארוז צעצועים, ספרים, טבלט וכמה חטיפים. אם הילדים שלכם אף פעם לא טסו, כדאי להכין אותם ולספר להם מראש מה מצפה להם בשדה התעופה, בעיקר הכינו אותם לבדיקה הביטחונית.

לבחור את מקום הלינה
לפעמים, כשמדובר בנסיעה עם ילדים, עדיף לבחור במקום לינה שיש בו מטבחון ולאו דווקא בבית מלון מסורתי. כך תוכלו להאכיל את הילדים במזון ובשעות שהם רגילים ואם הילד לא נגע באוכל, תוכלו לחמם אותו מאוחר יותר.

ברוב המקומות האלה יש גם אזורי שינה נפרדים מחדר המגורים. זה יתרון מובהק אם הילדים שלכם מתעוררים מוקדם בבוקר. והכי טוב לבחור בחדר עם מרפסת, אליה תוכלו קצת לברוח לאחר שהילדים הלכו לישון.

צאו לחופשה עם חברים או משפחה
כשיוצאים לחופשה עם משפחה נוספת, לילדים שלכם יש חברים למשחק. אפשר גם לצאת בלילות בתורות, כשכל פעם זוג אחר שומר על הילדים. או אפילו הנשים יוצאות והגברים נשארים, ולהפך.

חופשה עם ערך מוסף
אם אתם רוצים שהחופשה תהייה משמעותית עבור הילדים היותר בוגרים – עודדו אותם ללמוד בעצמם אודות המקומות בהם תבקו. פנקו אותם במחברת מהודרת עם כריכה קשה ובקשו מהם להקדיש זמן לכתיבת חוויותיהם בסוף כל יום. כך, יוכלו החוויות לחיות בתוכם עוד הרבה שנים אחרי ותישאר להם מזכרת לחיים.

מאת: רוני כצמן.

עקבו אחרינו באינסטגרם לקבלת טיפים נוספים על הילדים שלכם:)

מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה