חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

שימוש במשאבת חלב – למה זה חשוב?

משאבת חלב עם נוחות מרבית

שאיבת חלב באמצעות משאבת הנקה היא חלק משגרת יומן של לא מעט אימהות מניקות, בעיקר בחודשים הראשונים לאחר הלידה. גם אם עדיין לא השתמשת במשאבת ההנקה, לרוב שגרת היום המתבססת לאט לאט, לצד העייפות המצטברת, יביאו אותך בסופו של דבר לשאוב את החלב לפחות פעם אחת ביום.
שאיבת חלב באמצעות משאבת הנקה היא בעלת כמה יתרונות בולטים. ראשית, את יכולה לפנות מעט זמן לעצמך ולאפשר לאב התינוק או לכל אדם קרוב אחר להאכיל אותו, מבלי לפגוע בשגרת ההנקה. זהו זמן איכות חשוב עבור אבא, סבתא או הדודה האוהבת וזמן איכות חשוב שלך עם עצמך.
בנוסף, שאיבת חלב יכולה לסייע כאשר יש גודש בשדיים בעקבות ההנקה ויצירת חלב אם בכמות גדולה משצריך. אז אפשר לשאוב את החלב, לאחסן אותו בצורה טובה במקרר ולהשתמש בו בהמשך.
כדי לאפשר לך להנות מהיתרונות של שאיבת חלב, ריכזנו חמישה טיפים שיהפכו את החוויה לנוחה עבורך:

משאבת חלב שמתאימה לך

יש בשוק שפע של משאבות הנקה שונות. רובן אמנם דומות זו לזו בדרך הפעלתן וההבשל הוא בין משאבה חשמלית רבת עוצמה ובין משאבה ידנית. חשוב לזכור שהמשאבה צריכה קודם כל להתאים לך, להיות נוחה לשימוש ולאפשר לך שגרת שאיבה נעימה. הבחירה צריכה להתייחס למספר הפעמים שאת שואבת ביום, לכמות החלב הנדרשת ולמספר המנות שאת צריכה.

הכירי את שגרת ההנקה:

כדי למנוע גודש בשדיים כדאי לזכור באיזה שד הנקת את התינוק לפני השאיבה ולשאוב את החלב מהשד השני. כך תוכלי למנוע כאבים מיותרים וניסיונות שאיבה רבים.

שאבי את החלב בסביבה נעימה לך

ממש כמו ההנקה עצמה, גם שאיבת החלב צריכה להיעשות בסביבה שנעים לך להיות בה. אל תשאבי את החלב ברגע האחרון כשאת מחוץ לבית, אלא חישבי מראש על מועד השאיבה ועל הצורך בה. תשאבי את החלב בבית, בלי לחץ ובלי להסתכל על השעון.

הרגילי את עצמך לשאיבה בהדרגה

בשבועות הראשונים לחייו של התינוק הוא יונק חלב אבל הוא בדרך כלל צורך בסך הכל כמות קטנה יחסית. לכן תוכלי להרגיל את עצמך לפעולת השאיבה בניחותא. בתחילה לשאוב מעט חלב, בהמשך יותר וכשתחזרי לעבודה ותצטרכי להכין מנות חלב להאכלה, תוכלי לעשות זאת בקלות, מתוך הניסיון האישי שלך.

כדאי לתזמן את מועד השאיבה במהלך היום

כדי ליצור שגרה נוחה ונעימה עבורך וגם עבור התינוק שלך, כדאי לתזמן בחוכמה את מועד השאיבה. לא כדאי לשאוב מיד אחרי שהנקת את תינוקך, אלא בין האכלות. כדאי לבדוק לפני השאיבה מה קורה במקרר – אילו מנות טריות יש וכמה מנות מחכות לך ולהתייחס לכך בזמן השאיבה. את המנות שאת שואבת ושומרת במקרר, חשוב לשמור בתוך מיכלים מתאימים המיועדים לכך.

המידע ניתן בחסות משאבות הדור החדש של משאבות החלב החשמליות מבית ARDO שוויץ

למידע נוסף על משאבות ARDO לחצי כאן

מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה