חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

על סימני מתיחה בזמן ההריון ולאחריו

סימני מתיחה בזמן ההריון מהווים הפרעה אסתטית המשפיעה לא פעם על תחושת הביטחון העצמי. מה הם הגורמים לתופעה?מה הן הטכנולוגיות החדשות לטיפול? ומאיזה מרכיבים בקרמים קוסמטיים מומלץ להימנע?

סימני מתיחה המתפתחים במהלך הריון והמכונים בטרמינולוגיה רפואית סטריאה גרבידורום (Striae gravidarum), הינם רק חלק מהסימפטומים הנראים בעור במהלך ההריון ולאחריו.

פסים דמויי קווים בגון אדום, ורוד, חום אדמדם או סגול הדועכים לאיטם ומותירים עם הזמן את חותמם בעור בצורה של סימנים או קווים בהירים לבנים. סימני המתיחה שהינם מעין צלקות או קרעים נראים על פני העור בד"כ בטרימסטר השלישי של ההריון ושכיחים באזורי החזה, הבטן ואף בירכיים, מותניים וישבנים.

מה הם הגורמים לסימני מתיחה בזמן ההריון?

תקופת ההריון מאופיינת בשינויים הורמונאליים הבאים לידי ביטוי בין היתר בהפרשה מוגברת של סטרואידים, הורמון האסטרוגן, והורמון הרילקסין המובילים לשינויים מערכתיים ומקומיים של רקמת החיבור היא שכבת העור התחתונה הדרמיס ושל סיבי הקולגן והאלסטין האחראים על גמישות העור.

בנוסף להיסטוריה רפואית, נטייה גנטית, סוג העור, גונו והשמנה עקב עליה במסת הגוף, מהווים אף הם גורם נוסף להתהוות הפרעת עור זו.

האם ניתן להעלים את סימני המתיחה?

סימני מתיחה ניתנים לטשטוש ועידון באמצעות פרוצדורות אסתטיות וטכנולוגיות חדשניות. הטיפולים נחלקים לטיפולי מניעה במהלך ההריון ופרוצדורות קוסמטיות בתקופת הפוסט פארטום (Post Paratum) שלאחר ההריון.

כיצד מטפלים בסימני מתיחה?

הצלחת הטיפול בסימני מתיחה תלויה בשלב שבו מטפלים ולכן קיימת קדימות לטיפול עם הופעת הסימנים הראשונים קרי, הופעתם בגון אדום ורדרד.

קרמים ותכשירים לשימוש במהלך ההריון

הזנה וליחוח העור הינם בגדר חובה שכן עור מיובש מצב הידוע בשם דה- הידרציה עלול לפגום בתהליך ריפוי העור ובגמישותו דבר המוביל אף לתחושת גרד העלול להחמיר אף יותר את הסימנים הקלינים בעור! בנוסף, קרמים אוקלוסיבים/אוטמים וקרמים מלחחים הינם בעלי השפעה פליאוטרופית המתבטאת בשיקום מחסום ההגנה הלקוי של העור ומניעת איבוד מים מהיר מפנים העור לסביבה החיצונית ומשכך תורמים הם לשיפור הצלקת/סימני המתיחה, מניעת היווצרות סטראות חדשות ועצירת תהליך של אלו שכבר קיימות.

– מומלץ להשתמש בקרמים המכילים מרכיבים כדוגמת ויטמין E, תמצית צמח המרפא סנטלה אסיאטיקה, ויטמין סי, חומצה היאלורונית, חומצה לקטית, שמן רוז היפ. כמו לדוג' הקרם '9 חודשים' של דר' פישר, המכיל קומפלקס עשיר וייחודי של שמנים צמחיים, מועשר בויטמין E ובויטמין B5.

– למרות השימוש הפופולארי בקרמים המכילים חמאת קקאו(Cocoa Butter), מחקרים רבים לא הצביעו על שיפור או הקטנה בסימני המתיחה למרות תכונותיו המלחחות.

– שמן אבוקדו, שמן שקדים, שמן זית, שמן קיק, שמן נבט חיטה פופולארים לשימוש אך אינם מונעים או מטשטשים סימני מתיחה.

על חודה של מחט – טכנולוגיות חדשות לטיפול עם תום ההריון

טכנולוגיות חדשות העושות שימוש במחטים זעירות בעלות אורך משתנה לפציעה מיקרוסקופית מבוקרת של העור באזור הסטריאות. פעולה המובילה ליצירה מחודשת של סיבי הקולגן והאלסטין. בד"כ נדרשת סדרה של טיפולים על מנת להשיג תוצאה רצויה.

לייזר ושימוש בקרן אור IPL- מכשור העושה שימוש בטכנולוגיית לייזר לטיפול נקודתי בסימני המתיחה וליצירת רקמת עור חדשה ובריאה ו/או שימוש במכשורIPL הפולט אורכי גל בספקטרום נרחב. גם כאן נדרשת סדרה של טיפולים.

גלי רדיו- טכנולוגיה העושה שימוש באנרגיה חשמלית המומרת לחום והידועה בהשפעתה למיצוק העור. הטיפול יוצר פציעה מבוקרת של תאים בדרמיס על ידי חימום במספר רב של מוקדים פנימיים ובכך מאיץ יצירתם של סיבי הקולגן והאלסטין.

מיקרודרמבריישן- שיטה פופולרית מכנית ולא פולשנית העושה שימוש בקריסטלים העשויים אבץ או אלומיניום. הטכנולוגיה מסירה את תת שכבת העור העליונה ובכך מניעה מפל של אירועים מולקולריים המובילה להתחדשות העור ועיבוי שכבת העור התחתונה היא הדרמיס.

לסיכום

סימני מתיחה ניתנים לטשטוש אך אינם ניתנים להעלמה מוחלטת. שיפור והטבה קשורים קשר הדוק לגונם של סימני המתיחה וקדימות הטיפול.

כותבת המאמר: יפית כהן – קוסמטיקאית רפואית, בעלת קליניקה לפרוצדורות אסתטיות. מתמחה בדרמטולוגיה קוסמטית, טיפול בעורות רגישים, פיגמנטציות כתמי עור ואיבחון קליני של העור. מרצה בכנסים רפואיים ומיקצועיים בנושאי הפרעות עור, טיפוח העור ושמירת בריאותו.מנהלת פורום אקנה באתר Be ok

פרטים להתקשרות: נייד:054-5321040

מייל: [email protected]

כתובת אתר אינטרנט: www.yafitcohen.co.il

פייסבוק

מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה