חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

איך בוחרים בית חולים ללידה?

בית חולים ללידה איך אבחר נכון?

לידה היא מאורע מרגש, מיוחד ומלחיץ כאחד, זיכרון שילווה אותך בהמשך הדרך, שיצטרף לחוויות אחרות שחווית, החל מהלימודים בחו"ל שסיימת ועד יום החתונה המרגש. כדי שהחוויה תהיה חיובית ומוצלחת ככל הניתן, חשוב שתבחרי נכון. קחי בחשבון כי זכותך לבחור את בית החולים לפי רצונך, ללא קשר לאזור מגורייך. לצורך כך, ריכזנו עבורך מקבץ עצות לבחירה נכונה:

המלצות על בית חולים ללידה

מומלץ לבקש המלצות מאילו שילדו ולהתרשם מחוויותיהן ומסיפורי הלידה שלהן. במקביל ניתן לגלוש בפורומים ייעודיים בתחום ההריון ולבקש המלצות לגבי בית חולים או לחילופין, לשאול על בתי חולים שאינם מומלצים והסיבות לכך. קחו בחשבון כי בכל מקרה מדובר בחוויה סובייקטיבית שאינה בהכרח תלויה בגורמים אובייקטיביים, וכל מקרה הוא לגופו. מסיבה זו, מומלץ להיחשף למספר משובים והמלצות. במידה ואת מתכננת להיעזר בשירותיה של דולה במהלך הלידה, מוטב שתתייעצי איתה, בהסתמך על ניסיונה המקצועי, לגבי בחירת בית החולים המתאים ביותר לדרישותייך.

סיור מודרך בבית חולים

מומלץ לקיים סיור מודרך במספר בתי חולים פוטנציאליים כדי להתרשם מהמקום בכללותו, מהצוות הרפואי ומחדרי הלידה. במידה ותירשמי לאחד מהקורסים שמטרתם להכין אותך ללידה, סיור בבית החולים הוא במרבית המקרים חלק מתוכנית הקורס. במידה ולא, קחי בחשבון שלסיורים אלו יש צורך להירשם עצמאית מראש ובמהלכם תוכלי להיוודע למדיניות של בית החולים ולהחליט האם היא הולמת את דרישותיך ואת סוג הלידה המתוכנן. במידה ואת מעוניינת ללדת בתנאים מיוחדים, כמו למשל בלידה טבעית, קחי בחשבון שלא כל בתי החולים מציעים תנאים אופטימאליים לכך, הן מבחינת חדרים ייעודים והן מבחינת צוות רפואי המוכשר לכך. היתרון בסיור מודרך במחלקה עצמה נעוץ בכך שתוכלי בדרך זו לקבל את מלוא האינפורמציה החסרה והחיונית, ותוכלי להגיע למקום מוכר עם פחות חששות ברגע האמת.

מלונית או לא מלונית?

ישנם מספר בתי חולים המאפשרים לשהות במלונית מפנקת ומרגיעה, שתאפשר לך לנוח ולצבור כוחות להמשך דרכך החדשה לצד שמירה על התינוק החדש. אולם חשוב לדעת שלא כל בתי החולים מציעים את השירות הזה ובנוסף יש לכך תנאי מסויימים כמו לדוג': מספר לילות מינימלי וכיו"ב. במידה וזו דרישת סף מבחינתך, בררי מידע זה מראש על מנת לסנן את האפשרויות הלא מתאימות מבעוד מועד.

פרמטרים להכרעה 

מומלץ לפני הלידה להכין תוכנית לידה ולתכנן את סוג הלידה הצפויה. בהתאם לכך, מומלץ להבחין בין בתי החולים השונים, לכל אחד מהם נהלים, מדיניות ותנאים שונים. המטרה היא לברר במסגרת הסיור במקום איזה בית חולים יוכל לתת לך את המענה ההולם ביותר לצרכייך. שאלות שינחו אותך הן אלו המתייחסות ללידה עצמה כמו אפשרות ליותר ממלווה אחד בלידה, אפשרות להיעזר בשירותיה של הדולה (לא כל בתי החולים מאפשרים זאת), משככי כאבים הניתנים,, נהלים ומדיניות הצוות הרפואי במהלך הלידה, אפשרות לאיסוף דם חבל טבור ועוד… לצד אלו, פרטים המתייחסים לאחר הלידה כמו למשל מה כולל החדר במחלקת היולדות לאחר הלידה, יועצת הנקה במחלקה וכו'. נסי להגיע לרשימת הפרמטרים להכרעה, כאלו שמבחינתך מהווים דרישת סף בבחירת המקום.

לידות בסיכון

אם את יודעת מראש שהלידה הולכת להיות בסיכון גבוה כדאי מאד לברר מראש באילו בתי חולים עובדים רופאים ומיילדים המתמחים בלידה זו. הכשרה מתאימה בארץ או לימודים בחו"ל עם התמחות בנושא, יכולים לעשות את כל ההבדל כשמדובר בלידות בסיכון.

הבחירה מסורתית

בעבר ליולדות לא ניתנה אפשרות לבחור את בית החולים, כך שהוא נקבע בהתאם לקרבה למקום המגורים. קחי בחשבון, שכיום, אמנם יש ביכולתך לבחור את בית החולים, אך מומלץ בכל זאת לייחס חשיבות למיקומו כפרמטר חשוב בבחירת המקום. באופן זה, תוכלי להגיע במהירות לבית החולים בעת הצירים ובמידה ויש לך ילד נוסף או יותר בבית, יוכלו כולם להגיע לביקור בקלות.

הצטרפי לקורס ״מפגשי הכנה ללידה מהדולה״ ורכשי את כל הכלים לקראת הלידה הקרבה…

בית חולים ללידה
מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה