דכאון אחרי לידה

"בייבי בלוז", ואפילו יותר… יכול להיות שמשהו חסר?

לאחר הלידה רבות מאתנו עוברות שינויים רבים, גם פיזיים וגם רגשיים.
ולצד רגשות חיוביים יהיו גם רגשות שליליים.
אצל כל אחת מעשר יולדות יתפתח "דיכאון לאחר הלידה". במחקרים שנעשו נמצא כי יש קשר בין תזונה לקויה ודיכאון. בנוסף נמצא כי רובנו שסובלות מדיכאון לאחר הלידה סובלות גם ממחסור באומגה 3.

גורמים לדיכאון לאחר לידה

בתקופה שלאחר הלידה אנו עוברות שינויים פיזיים ונפשיים. לעיתים קרובות מדובר בשינויים קיצוניים במצב הרוח ובקשיים רגשיים רבים.

לצד הרגשות החיוביים שאנו מרגישות, שמחה, התרגשות ואהבה לתינוק החדש לא פעם אנו מרגישות גם רגשות של בלבול, כעס, תסכול ופחד שיכולים לעורר את מה שמכונה "בייבי בלוז" .

אצל אחת מכל עשרה מבניינו אף מתפתח מה שמוגדר כ"דיכאון לאחר לידה". בדרך כלל התופעה קורית בשלושת החודשים הראשונים ולפעמים אפילו שנה לאחר הלידה.

אחד ההסברים המקובלים לסיבות לדיכאון לאחר לידה הוא השינויים ההורמונאליים המשפיעים על מערכת העצבים אשר משפיעה על המצב הנפשי, הרגשות, המחשבות והתגובות שלנו.

חוסרים תזונתיים כגורמי דיכאון

חשוב לדעת שקיים קשר בין תזונה לקויה והפרעות נפש.
נמצא קשר דו כיווני בין דיכאון לבין תזונה לקויה, כשכל אחד משפיע על השני לרעה כגלגל חוזר. במחקר מטאיוון מ- 2019, שבחן חסרים תזונתיים אצל נשים לאחר לידה, נמצא שהרוב סבלו ממחסור באומגה 3, כמו גם מחסרים נוספים.

מעט מדי אומגה 3 הוא גורם סיכון לדיכאון לאחר לידה

.מה הקשר בין הלידה לבין חסרים התזונתיים והסיכון לדיכאון? אומגה 3 היא קריטית להתפתחות העובר ולכן במהלך ההריון וההנקה האם מעבירה לעובר את כל כמות האומגה 3 החיוניות להתפתחותו.
במידה שתזונת האם לא מספקת את הכמות הנדרשת גם עבורה, היא עלולה להיות במחסור חמור, וכתוצאה מכך עולה הסיכון לדיכאון לאחר הלידה.
מחקרים שונים מעידים כי במדינות בהן צורכים כמות גבוהה של שמן דגים (מקור מעולה לאומגה 3),יש רמות נמוכות של דיכאון, גם לאחר לידה.
ומנגד, מחקרים תצפיתיים הוכיחו בעקביות כי בחולים עם דיכאון קיימות רמות נמוכות של אומגה 3.
ואכן ירידה בריכוזי חומצות השומן החיוניות של אומגה 3 בגופן של נשים לאחר לידה נמצאה בהתאמה עם שכיחות גבוהה יותר לדיכאון לאחר לידה.

למעשה כבר בשנת 2013 פורסם מחקר שקבע שאינדקס אומגה 3 נמוך בהריון הינו גורם סיכון אפשרי לדיכאון לאחר לידה.

האם לתסף אומגה 3?

מחקר רחב על קרוב ל 11,000 בני אדם מצא שההתערבות התזונתית עם ההשפעה החזקה ביותר על הפחתת תסמיני דיכאון, מבין תוספי התזונה שנבדקו, הייתה תוספת של אומגה 3.
בהתבסס על מחקרים כגון זה האיגוד הישראלי למיילדות וגניקולוגיה,
ממליץ לנשים בהיריון ובהנקה לצרוך אומגה 3. חשוב שהכדורים יכילו את שתי חומצות השומן החיוניות EPA ו-DHA.
המודעות לחשיבותה הרבה של אומגה 3 בהריון ולאחר לידה הינה חשובה כפליים. ראשית מכיוון שבמדינות רבות בעולם ובכללן בישראל, מרבית הנשים אינן מגיעות לרמות המומלצות של אומגה 3. שנית, בהריון הכמות צריכה 'להספיק' עבור האם והעובר גם יחד. במקביל לכך כ 10-15% מן הנשים סובלות מדיכאון לאחר לידה.

הידעת? האיגוד הישראלי למיילדות וגניקולוגיה ממליץ בהריון ובהנקה לצרוך אומגה 3 מסוג EPA ו DHA.

מבצע בלעדי לצעדים ראשונים

300 כמוסות אומגה 3 גליל טריה מהמקרר ב 200 ש"ח בלבד.
לקבלת המבצע השתמשי בקוד קופון   firststeps
המבצע עד 31.5.21 ותקף להזמנה יחידה ללקוח.
מחיר 290  200 ש"ח. 90 ש"ח חיסכון.

יש אומגה 3 ויש אומגה 3 גליל טרייה מהמקרר.

דכאון אחרי לידה
אומגה 3