חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו צעדים ראשונים - שמים לב אלייך אמא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שבועות ההריון
חיפוש
logo- school
בית הספר להורות

התלבטויות לגבי הנקה

מתלבטת לגבי הנקה?

עוד לפני הלידה את מתחילה להתלבט על הנקה.
האם כדאי להניק או לא? האמת שדי קשה לך לדמיין את עצמך עם תינוק תלוי לך על הציצי, ומצד שני חוש האמהות שלך כבר פועם בחזך ואת יודעת שאת רוצה לתת לו את הטוב ביותר. למה כדאי להניק? למי כדאי להניק? מהן הדרישות מאם שמניקה ועד מתי זה "נורמלי" להניק? שאלות ותשובות בנושא הכל-כך חשוב ונחשב בזמן ההריון ובסמוך ללידה.

למה להניק?

הנקה היא דרך ההזנה הטובה ביותר לתינוק. החלב שלנו מותאם בצורה מושלמת לדרישות הגופניות של ילדנו. כל תחליפי החלב האחרים, מעצם שמם, הינם חומרי מאכל שמחקים בצורה חלקית בלבד את מה שמיוצר אצל היולדת בדרך הטבע. החלב שמכיל בתוכו את נוגדני החיסון המתאימים, בכמות המתאימה, מיוצר לפי דרישת התינוק ומשתנה לפי הצורך. הנקה, בנוסף לאופן ההאכלה, מהווה דרך לקרבה ולהגנה על תינוקך, במיוחד בימים ובשבועות הראשונים לחייו, בו את מהווה את החיבור בינו לבין העולם החיצון. כשאת מניקה, את מעניקה לתינוקך, מלבד תזונה גם חום, קירבה להם הוא זקוק בצורה בסיסית בראשית חייו.

הקשיים הכרוכים בהנקה

לצד כל יתרונותיה, הנקה דורשת מהאם שעות מנוחה ושינה רבות על מנת שגופה ימשיך לייצר חלב בתדירות ובכמות מספקת. ייצור החלב מחייב את האם לאכול בצורה מסודרת ובריאה . בחודשים הראשונים לאחר היוולדו, התינוק צורך חלב בשעות ובקצב שלו, שלא תמיד מתאימים לסדר היום שלך. התינוק יכול לצרוך חלב כל שעה, או כל חמש שעות, כשההנחייה היא "שיינק מתי שהוא רוצה". ההנקה היא חשובה אבל גם מאתגרת  במיוחד כשגם לא ישנים בלילה ונחים בצורה מספקת ורצופה, וגם במקביל מגדלים עוד ילד בבית. יחד עם זאת ההנקה יכולה להיות גם מאוד נוחה ובעיקר כאשר מתבססת לאחר מספר שבועות ונעשית עניין בשגרה של התינוק ושל האם.

מתח וחרדה סביב נושא ההנקה

המודעות הרפואית לחשיבות ההנקה עלתה מאד בשנים האחרונות ויחסי הציבור, המעודדים נשים הרות להניק, מתחילים כבר בהריון. תקופה, שמטבעה היא לחוצה ומקשה על האישה, עם השינויים שהיא חווה בגופה, הדימוי העצמי, העייפות והמתח לקראת הבאות. בנוסף ללחצים אלו, את מוצאת עצמך מתלבטת לגבי פעילות שמעולם לא התנסית בה. מאוד מומלץ להכין את עצמך להנקה כבר בהריון. ישנן מדריכות הנקה אשר מעניקות הדרכות מסודרות ויכינו אותך להנקה.

עד מתי?

אז כמו שראינו חוץ מרוגע ונינוחות אין חוקים בהורות או במה שמשתמע ממנה. הנקה או הזנה בבקבוק היא בחירה אישית וגם גמילה מהנקה הוא צעד שמותאם לצורך האישי והמשותף של האימא והתינוק. ברגע שתרגישי שמיצית את ההנקה, את התלות שנוצרה בינך ובין התינוק שלך, או להיפך – שתינוקך מיצה את ההנקה, אפשר להיגמל באופן הדרגתי . במידה ומדובר בגמילה הדרגתית, רצוי להוריד את תדירות ההאכלות ביום, אפשר להניק רק בלילה, עד שהחלב ייפסק. במידה ויש צורך, אפשר להפסיק את ייצור החלב עם עלי כרוב קרים או כדורים לפי מרשם רופא במקרה הצורך.

מה עושים כשרק אחד מהצדדים מיצה והשני לא?

לעתים אין ברירה וניאלץ להפסיק את ההנקה, למרות הצורך המתמשך של אחד מהצדדים. אין גיל מסוים ואף אחד חוץ ממך לא רשאי להחליט מתי להפסיק, זה ברור. בכל מקרה מה שתבחרי זה בסופו של דבר החלטה שלך ורק את יודעת מה טוב עבורך.

מאת: בת שיר סולמי

מאמרים נוספים
gift
רגע.... לפני שאת מתחילה!

תהיי הראשונה לדעת על כל הערכות, הסדנאות Live וההטבות השוות שאנחנו משיגים במיוחד עבורך ❤️ .

gift
רגע.... לפני שאת עוזבת!
ערכה כבר קיבלת?

ערכת מוצרים מפנקת לקראת הלידה
בחום ובאהבה ❤️

ברור שאני רוצה