בתקופת ההריון האם מהווה את הצינור שדרכו העובר מקבל את כל צרכיו התזונתיים.
לכן חשוב לצרוך את המזונות הבריאים והמזינים ביותר.
חשוב גם לדעת שתזונה נכונה והזנה נכונה בתקופת העוברות תוביל לעובר הגדל לבוגר בריא יותר.
כמה רכיבים חשובים שיש לשים אליהם דגש.

חומצות שומן חיוניות ( אומגה 3)
מסייעות להתפתחות תקינה של המערכת העצבית, המוח והראייה של העובר, ומשפרות את המערכת העצבית של האם.
קיימת השערה בין מחסור באומגה 3 במהלך ההריון לבין דכאון אחרי הלידה.
מומלץ לצרוך וסף של אומגה 3 המכיל כמות גבוהות של DHA החשוב להתפתחות תאי המוח של העובר.
מזונות המכילים חומצות שומן חיוניות: דגים, אגוזי מלך, זרעי פשתן, ביצים מועשרות באומגה 3.

ברזל
כמות הדם של היולדת מוכפל בזמן ההריון בנוסף לצריכה של העובר עצמו. חוסר ברזל יכול להוביל לתשישות האם ואף לחשיפה גבוהה לזיהומים.
על מנת לשמור על ערכים תקינים של ברזל ניתן לצרוך באופן קבוע מזונות העשירים בברזל כגון: מזונות מהחי, סלק, עלים ירוקים, פירות יבשים, תרד, עדשים, חומוס, מולסה. ולשתות באופן קבוע חליטת סרפד.
רצוי לשלב יחד עם מזונות המכילים וויטמין C העוזר לספיגה טובה יותר של הברזל בגוף.

סידן
מינרל החשוב לבניית העצמות ולתפקודי הגוף השונים. חשוב להקפיד על צריכת סידן טובה מפני שהעובר צורך סידן מהאם גם אם יש אלצה חוסרים ולטווח הארוך יכול להוביל לשחיקת עצמות של האם.
מקורות טובים לסידן: סרדינים, שומשום, פולי סויה, שקדים, יוגורט, ברוקולי, גבינת מוצרלה.
רצוי לשלב תוסף סידן יחד עם וויטמין D ומגנזיום.

פחמימות מורכבות
תורמות לעיכול תקין, למניעת עצירות ובעיות עיכול שונות. הדגן המלא עשיר בוויטמיני B וסיבים תזונתיים.
בנוסף תורמים הפחמימות המורכבות לתחושת שובע לטווח ארוך יותר ומפחיתה את הצורך למתוק בכך שמעלות את רמות הסוכר בדם בצורה איטית יותר (אינדקס גליקמי)
מקורות: לחם מקמח מלא, אורז מלא, קינואה, שיבולת שועל, גריסי פנינה, ירקות ופרות.

צמחי מרפא שכדאי לצרוך
קמומיל – מרגיע את מערכת העצבים, מקל על תופעות שונות במערכת העיכול.
ג'ינג'יר – מקל על בחילות בהריון.
סרפד – מכיל ברזל ומעשיר את הדם. עוזר גם במצבים של דלקות בשתן במהלך ההריון.
עלי פטל – מזין ומחזק את שרירי הרחם ( לא לנשים הסובלות מאנמיה קשה, עצירות, הריון בסיכון)
מומלץ לצרוך החל מהשבוע ה- 38 להריון כהכנה ללידה וכשבועיים לאחר הלידה.

מזונות שיש להפחית ואף והימנע במהלך ההריון
קפאין – ממריץ את זרם הדם של האם ואינו מפונה כראוי מהגוף במהלך ההריון ויכול להגיע לשלייה בקלות. יכול אף להשפיע על הרגלי השינה של האם.
מומלץ להימנע ממשקאות אנרגיה, קפה שחור, קולה, תה ירוק, קקאו.
ממתיקים מלאכותיים.
מלח (נתרן) – צריכת מלח מרובה יכולה לגרום ללחץ דם גבוה ואגירת נוזלים בגוף (בצקות). כמות מלח מומלצת ליום 5 גר' ( כפית מלח)
מזונות נאים (לא מבושלים) – דגים, סושי, בשר נא, מיונז בייצור ביתי.
אלכוהול.

רונית לוי סריקה -מטפלת הוליסטית בהתאמה אישית.